Levonultak a Búvárok is
A PKP Cargo két 753-asa az 5-ös vonalon pendlizett az 1-es vonali vágányzár alatt.
A PKP Cargo két 753-asa az 5-ös vonalon pendlizett az 1-es vonali vágányzár alatt.
Amióta elindult a terelés, 621 tehervonat járt a Komárom–Fehérvár vasútvonalon.
Még néhány nap van vissza a terelésből. Így fest az éjszakai forgalom: sarki fény ugyan nem jött, tizenöt teher viszont igen.
Már több, mint középidőnél tart az 1-es vonal teljes kizárása, és az 5-ös vonal időszakos funkcióváltása. A MÁV elégedett a döntésével, a Közlekedési Klub pedig kicsit sem.
Naponta mintegy harminc tehervonat közel 30 ezer tonnányi áruval kerül arra egészen november 17-éig.
A MÁV Rail Tours Kft. két, a Komplex Rail egy Turcsiorrút, a GYSEV pedig egy Ludmillát ad be a közösbe a Start négy Szergején felül.
Október 27-én a legnehezebb fázisához ér a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítása. Ekkor ugyanis az alépítményhibák javítása és a talaj stabilizációja miatt átmenetileg mindkét vágányt kizárják.
A Magyar Közlekedési Klubnál bizonyítékul megrajzolták azt a menetrendi ábrát, amiben a személyvonatok is elférnek, Vitézy Dávid pedig aggódik, nehogy maradjon a módváltás a Fehérvár–Komárom vasútvonalon. A MÁv viszont határozottan állítja: az MKK számításai tévesek.
Hétfőn indul a vágányzár az 1-es vonalon, a tehervonatok meg... Kitöltik a rendelkezésre álló teret.
Életbe lépett a MÁV–Volán-csoport új menetrendje. A fejlesztések a vasútvonalak mintegy harmadát érintik. Jelen cikkünkben a dunántúli vonalakat vesszük górcső alá.
Több mint 12 és fél éve, 2009 decemberében állították le a személyszállító vonatokat az 5-ös számú vasútvonalon. A forgalom már a következő évben, a 2010-es kormányváltás után újraindult, és bár a vonal így megmenekült, azóta mostanáig csupán naponta egy-két járat közlekedik itt mindkét irányba.