Kétórás, ütemes közlekedés a Székesfehérvár–Komárom vasútvonalon
Több mint 12 és fél éve, 2009 decemberében állították le a személyszállító vonatokat az 5-ös számú vasútvonalon. A forgalom már a következő évben, a 2010-es kormányváltás után újraindult, és bár a vonal így megmenekült, azóta mostanáig csupán naponta egy-két járat közlekedik itt mindkét irányba.
Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésében a vonal kapcsán arról ír:
„a Technológiai és Ipari Minisztérium részéről most ezen változtatunk: szeptember 3-ától ezen a regionális vonalon is olyan menetrendet rendeltünk meg, hogy az utasok visszakapják az egész napos mobilitás lehetőségét; kétóránként, ütemes menetrend szerint közlekednek az S150-es személyvonatok. Székesfehérvárról Komáromba 6:26 és 18:26 között, Komáromból Fehérvárra pedig 6:05 és 18:05 között indulnak minden páros órában. A vonatok Komáromban a Győr felé induló, illetve az onnan érkező S10-es személyvonatokhoz, Székesfehérváron a Budapest felé induló, illetve onnan érkező Tópart Intercityhez csatlakoznak. A tapasztalatok alapján a menetrend későbbi bővítésére sor kerülhet. A tarifarendszerben marad az átjárhatóság, a vonal mentén érvényes Volánbusz Zrt. bérleteket a MÁV továbbra is elfogadja a vonatokon.
Ahogy a július eleji, most, az őszi menetrend-módosítás is elsősorban azokon a regionális vonalakon tartalmaz bővítéseket, ahol korábban csak néhány vonat járt. Akkor a legjelentősebb fejlesztés az Abaújszántó–Hidasnémeti vonalon történt, de több lett a vonat Dunaújváros–Rétszilas–Simontornya és Szolnok–Újszász–Vámosgyörk között is.
Az augusztus 29-étől érvényes módosítás jó néhány kisebb fejlesztést tartalmaz még. A legfontosabbak:
- Nyékládháza–Tiszaújváros vonal: lényegében kétórás ütemes menetrend lép életbe egész nap, nem lesznek pótlóbuszok.
- Villány–Mohács vonal: naponta nyolc pár vonat közlekedik, így már nem kell pótlóbuszra átszállni.
- Tatabánya–Oroszlány vonal: hétvégén hajnalban néhány vonat később jár jobb csatlakozást biztosítva a főváros felé, felől.
- Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vonal: néhány esetben javul Kecskemét elérhetősége Táborfalva, illetve Lajosmizse felől. Kőbánya teher állomáson a biztosítóberendezés megjavításával lehetővé válik, hogy augusztus 29-től a vonal S21-es járatai az eredeti menetrend szerint, a Nyugatiig járjanak.
- Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vonal: a Balatonfüredről 5:50-kor induló személyvonat egész évben Budapestig közlekedik.
- Budapest–Veresegyház–Vác vonal: az S71-es vonatok nem állnak meg a községtől távoli, alacsony utasforgalmú Vácrátót állomáson, így Vácon megnövekszik az átszállási idő a Z70-es zónázó vonatokra, illetve vonatokról. Vácrátót a továbbiakban a csúcsidőszakokban közlekedő G71-es járatokkal érhető el.
- Kaposvár–Siófok vonal: egész évre megmarad a nyári időszakra bevezetett két új személyvonatpár Siófokról Tabra és vissza.
- Baja–Kiskunhalas–Kiskunfélegyháza vonalak: néhány Kiskunfélegyháza és Kiskunhalas közötti vonat útvonala hosszabb lesz Bajáig, illetve onnantól.
- Gyöngyös–Vámosgyörk–Újszász–Szolnok vonalak: néhány új vonat indul Vámosgyörk és Gyöngyös, illetve Vámosgyörk és Szolnok között és vissza.
A MÁV-Starttal együtt változik a Volánbusz menetrendje is néhány régióban. A legfontosabb fejlesztés Szekszárdot és környékét érinti, ahol a helyi és helyközi járatok integrációjával sűrűbb szolgáltatás lesz a megyeszékhelyen, ugyanakkor a beutazók a város több fontos pontját érhetik el közvetlenül.”
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!