Személyvonatokat szállító tehervonat
Néhány nappal karácsony előtt érkezett Csehországba egy inkább személyvonatra hasonlító tehervonat. A tehervonatba ugyanis több személyszállító motorvonatot is soroltak. A DB Cargo Czechia vasúttársaság vonatában több vasúttársaság motorvonata is volt. A Leo Express magánvasút kínai gyártmányú szerelvénye keltette a legnagyobb érdeklődést. A CRRC járműgyártó által gyártott, a megrendelő által Siriusra keresztelt motorvonat a velimi tesztpályát veszi célba, hogy mielőbb átessen a szükséges teszteken.
A személyvonatokat szállító tehervonatban több 845-ös sorozatú motorvonat is volt, amelyeket az Arriva vásárolt meg a DB német vasúttársaságtól. A Sirius villamos motorvonat a brémai kikötőbe érkezett hajón, ahonnan már vasúton folytatta az útját Csehországba. A Sirius szerelvény hossza 111,2 méter hosszú, két feszültségrendszer alatt is képes közlekedni (25 kilovolt és 3 kilovolt). Háromszáz utas befogadására alkalmas, maximális sebessége 160 kilométer/óra. Egy szerelvény hat részből áll, egy forgóváz mindig két kocsiszekrényt kapcsol össze. A kocsiszekrény alumíniumból készült. A vonatba gyárilag beszerelték az ETCS vonatbefolyásoló rendszer fedélzeti egységét is.
A Leo Express három szerelvényt rendelt a kínai gyártótól, opcionálisan pedig további harmincat vehet át a jövőben. Amennyiben lehívja a teljes megrendelést, akkor a kontraktus értéke 5 milliárd koronára (65 milliárd forint) rúgna. A cseh magánvasút tervei szerint már nyáron üzembe helyezné a Siriusokat, mégpedig a pozsonyi és boroszlói járatokra.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!