Szeged harcba száll a maradék pénzekért
A közgyűlés városüzemeltetési és fejlesztési bizottsága döntött a tömegközlekedési kisprojekt kidolgozásáról, amelyben a 4-es villamosvonal felújítása és új járművek beszerzése is szerepel. A vonalat a Dugonics tértől a kecskési végállomásig újítanák fel, és akadálymentessé tennék a megállókat is. A járat jelenleg tíz percnél sűrűbb követéssel nem közlekedtethető a kitérőzés miatt, de az utasszámlálási adatok szerint a forgalom 2005–2008 között húsz, 2009–2012 között további öt százalékkal nőtt. A hetvenes években épült pálya és az útátjárók korszerűtlenné váltak.
Elmarad azonban a trolibuszok beszerzése, de az önkormányzat pályázik a Csongrádi sugárút–Rókusi körút trolicsomópont felújítására is. Csökkenteni kellett a villamosbeszerzési terveket, a most készülő kisprojekt mindössze három új jármű vásárlásával számol. Ezek a beruházások mind kimaradtak a közel harmincmilliárdos értékű nagyprojektből.
A kisprojekt a járulékos tervezési, engedélyeztetési költségekkel együtt mintegy 2,5 milliárd forint értékű lehet, az önerőt 15 százalékra becsülik – írja a Délmagyarország.