Szabályerősítő kivétel: éppen nem állt pizzafutár a Bartók új kerékpársávján

iho/zöldút   ·   2017.10.19. 08:15
oromtekeres_a_bartokon0

Tíz éves munkának ért be a gyümölcse: 2006-ban kezdett dolgozni a Magyar Kerékpárosklub Dél-budai Területi Szervezete a Bartók Béla úti bringasávért. Kezdetben a XI. kerület és a főváros is örült neki, sőt meg is tervezték, majd „fiókba tették” a papírokat. Tavaly tüntettek is az elképzelésért, most pedig örülhetnek: elkészült az első szakasz. Ebből az alkalomból szerveztek október 18-án koraeste Örömtekerést.

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke köszönt, majd elindult a menet. Utóbbi esemény galériánkban megtekintető (fotók: MTI/Mónus Márton)

Jegyezzük azért meg azt is, az esemény egy ideális állapotot rögzített: az index ugyanis megírta az „alaphozzáállást”, egy pizzás cég vezetője ugyanis a következőket mondta „az igazgató azzal kezdte, nem ért egyet azzal, elvettek egy sávot az autósoktól a kerékpárosoknak, hiszen az autósok fizetik a súlyadót. (Mint arról beszámoltunk, a Gellért téri szűkület miatt az autósok gyakorlatilag nem használták a külső sávot, mert úgyis vissza kellett sorolni a belsőbe a villamosperon miatt, ezért is került rá a kerékpársáv.)

Mi előbb voltunk itt, mint a bringasáv – tette hozzá. Közölte, hogy cége egy házhoz szállító vállalkozás, ha be vannak telve a parkolók, kénytelenek valahol az úton megállni. Kérték az önkormányzatot, hadd bérelhessenek ki 20 méternyi parkolót, de a kerület és a főváros csak pingpongozik velük, nem jutottak dűlőre.”

Szóval a szürke hétköznapokban lesz itt még szomorúság, bőven.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.