Társadalmi egyeztetés indul a Nagykörút megújításáról
XXI. századi emblematikus főútként születhet újjá a Nagykörút a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér között.
XXI. századi emblematikus főútként születhet újjá a Nagykörút a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér között.
Előkészületi fázisánál tart a KRESZ szabályainak megváltoztatása. Kötelezővé tennék a kerékpáros-bukósisakot, az e-rollereseknek a jogosítvány megszerzését. Észrevételek, megjegyzések.
Három új gyalogos-átkelőhellyel bővült a Nyugati tér: a beruházásnak köszönhetően akadálymentesen, már az aluljáró használata nélkül is körbejárható a tér és a forgalmas közlekedési csomópont.
A BKK beruházásában megvalósult fejlesztéseknek köszönhetően a kerület lakosai kerékpárral is könnyen eljutnak a helyi iskolákig, óvodákig, valamint biztonságosabban elérik a környék üzleteit és a közösségi közlekedés fontosabb megállóhelyeit.
Átadták a Budapest–Balaton kerékpáros útvonal újabb szakaszát, így Budapestről már kerékpárral is elérhető a Velencei tó és a Balaton is.
Erőltetik az egyoldalú a kerékpárutat, ez ellen tiltakoznak a lakók is. A kerékpárosklub javaslata továbbra is él, egyelőre úgy tűnik, hiába.
A Magyar Autóklub országos elnöksége érdemi együttműködést vár a főpolgármestertől a budapesti közlekedés, így többek között a kerékpársávok kérdésében.
A részben járdára terelt nagykörúti kerékpárút politikai kompromisszumnak lehet jó, de a Nagykörút élhetősége és jövője szempontjából biztosan rossz lépés.
A nagykörúti bringasáv lett szeptember első heteiben a legforróbb közlekedési téma a fővárosban, számos politikus és közlekedési szervezet nyilvánított véleményt annak megtartását vagy elvételét kérve. De vajon arra is gondolunk-e, hogy hosszútávon milyen Nagykörutat szeretnénk? Kinek kellene stratégiát alkotnia?
A szeptemberi tanévkezdéssel járó forgalomnövekedés nem okozott az elmúlt évekhez képest nagyobb fennakadást a belváros közlekedésében. A Nagykörút új kialakítása jól vizsgázott.
Karácsony Gergely főpolgármester hétfőn bejelentette a nagykörúti sávokkal kapcsolatos döntést.
A Budapesti Közlekedési Központ a Nagykörúton elvégzett kerékpárosbarát átalakításokkal kapcsolatosan várja a környéken közlekedők véleményét.
Ezt kérik civilek a főváros és az érintett kerületek vezetésétől. Nyílt levelet írtak ezért, szerintük tíz év alatt megvalósítható lenne egy ilyen program.
A Budapest Közút kivitelezésében befejeződtek a forgalomcsillapítással is egybekötött közlekedésfejlesztési munkák. Az átalakításnak köszönhetően fontos, régóta hiányzó kerékpáros kapcsolat jött létre Kőbánya és a belváros között.
Ideiglenesen kihelyezett közlekedési táblák szabályozzák a forgalmat az Üllői úton az M3-as metró vonalfelújításához kapcsolódó korszerűsítési munkák idején. A pótlóbuszok – indokolt esetben – használhatják az ideiglenes kerékpársávot, azonban autóval, taxival, motorral továbbra is tilos közlekedni ebben a sávban.