Ryanair: egyetlen új vonal, sok sűrítés Budapestről

Schulek Tibor   ·   2015.02.05. 14:00
cim5

Mintegy tíz százalékos bővüléssel 1,3 millió utas elszállítását tervezi a Ryanair Budapestről 2015-ben. Ennek elérése érdekében egyetlen új, a korábban már bejelentett athéni közvetlen járat megnyitása mellett – a nyári szezonban – a fontosabb nyugat európai desztinációkat fogja sűríti. Az igazgató tájékoztatása szerint a téli menetrendben sem várható új célállomás bejelentése, mert a fontosabb európai piacok felszívják az újonnan érkező Boeing 737-800-as repülőgépeket, így a budapesti bázis három (illetve télen két) gépe mellé sem állítanak be újabbat.

2012. feburár 3.: a Malév leállása után megjön az első Ryanair-gép Ferihegyre<br>(fotó: Szilágyi Károly)

Az idén harmincadik szülinapját ünneplő ultra-low cost légitársaság először 2007-ben jelent meg a Budapesten, majd kivonulása után 2012-ben, a Malév leállásának napján jelentett be új járatokat és a ferihegyi bázis létrehozását. Az ekkor beharangozott negyven útvonalból ugyan nem lett semmi, ma tizenöt útvonalon, heti nyolcvankét járatot teljesítenek.

A sajtótájékoztatón David O'Brian kereskedelmi igazgató kiemelte, hogy pozitívan értékelik az elmúlt három évet Budapesten és jó a kapcsolatuk a repülőtérrel is. Igazodtak a Budapest Airport – szerintük magas – költségszintjéhez, így további bővülést csak a költségek csökkentése, valamint az esetlegesen megváltozó piaci környezet esetén terveznek.

Sajtótájékoztató három év után <br>(fotó: Schulek Tibor)

Összehasonlításul megemlítette Brüsszel második repülőterét Charleroi-t, ahonnan a kedvezőbb kondíciók miatt hetvenhét célállomásra repülnek. Európában most Spanyolországban, Olaszországban és Görögországban látnak üzleti lehetőségeket a változó piaci pozíciók miatt, így az idén érkező harminc repülőgépet elsősorban ide szánják.

Ugyan tárgyaltak Debrecennel is a járatnyitási lehetőségekről, de a korábban említett országok gyorsabban elérhető nyereséggel kecsegtetnek a fuvarozó számára. A jelenlévő turisztikai szakújságírók – az olvasók felvetése alapján – Skóciát és a Kanári-szigeteket hiányolták a célállomások közül.

Nagy flottabővítés, de Budapesten marad a két, három gép

A Ryanair globális növekedési ütemét jól jelzi, hogy a tavalyi 90 millióról 2015-re 100 milliós utasforgalom elérése a cél, míg 2024-re már 160 millió utast szeretnének köszönteni a fedélzeten. A korábban megrendelt Boeing 737-800-as gépeket akár kétszáz új Boeing 737-8 MAX repülőgép követi, amelyben a Ryanair kérésére további utasüléseket helyeznek el. A flotta folyamatos cserélése mellett a jelenlegi 320 darabos állomány 2024-re 520 darabosra bővülhet.

Megemlítették a transzatlanti terveket is, de a konkrét hosszútávú fapados járatok elindítását akadályozza a megfelelő repülőgépek beszerzése, hiszen a nagyobb befogadóképességű, modern repülőgépek gyártókapacitását elsősorban az Öböl menti országok légitársaságai kötötték le a következő évekre.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.