Reptéri újdonságok csökkent mozgásképességűeknek

iho   ·   2014.10.14. 14:00
ambulift_cim

Még több hívópont, új és korszerűbb eszközök és szállító járművek, rendszeres oktatások és gyakorlati képzések – összefoglalva ezekkel készül a Budapest Airport és partnere az AMS Assistance a Budapestről induló vagy ide érkező, mozgásukban korlátozott utasok kiszolgálására a repülőtéren. Az úgynevezett PRM (Passengers with Reduced Mobility) szolgáltatást igénylő utasok hónapról hónapra egyre több kényelmi szolgáltatással találkozhatnak, olvasható a reptérkezelő közleményében.

Folyamatosan nő a mozgáskorlátozott utasok száma a budapesti repülőtéren. Tavaly már 32 ezernél is több utasnak nyújtott segítséget elutazásnál vagy érkezésnél a Budapest Airport partnere, az AMS (Airport Medical Service). Idén szeptemberben pedig megdőlt az egy hónap alatt kiszolgált utasok száma: nem kevesebb, 4149-en vették igénybe a mozgáskorlátozottaknak rendelkezésre álló szolgáltatást.

Ambulift munkában

A Budapest Airport és partnere az AMS folyamatos fejlesztéseket hajt végre a repülőtéren a minél teljesebb körű és magasabb színvonalú szolgáltatás érdekében. Az ilyen szolgáltatás igényét már a repülőjegy megvásárlásakor jelezni kell a légitársaság felé, a repülőtérre érkezéskor pedig a bejáratoknál lévő hívópontokon lehet bejelentkezni, ahonnan az AMS munkatársai kísérik végig az utast egészen a repülőgép fedélzetéig. A Budapest Airport a napokban helyezi üzembe a repülőtéri parkolóban a két új hívópontot, így már kilenc helyről jelezhető a PRM szolgáltatás igénylése.

A fejlesztések egy része technikai, műszaki jellegű: az AMS idén két újabb speciális kisbusszal növelte az eszközparkját, illetve lecserélte a régieket. A kisebb szállító járműveken kívül a budapesti repülőtéren 3 darab speciális, a repülőgépnél ki-beszállást segítő Ambulift áll rendelkezésre.

Több hívópont a parkolókban

A speciális emelőszerkezetes Ambuliftekkel nem csak a tolószékes utasokat, hanem hordágyon fekvőket is mozgathatnak a repülőtér betonja és a repülőgép több méter magasan lévő kabinja között. Az AMS emellett nemrégiben újította meg a kerekesszék-készletét, 50 darab vadonatúj tolókocsit vásároltak. Ezek között található a repülőgép szűk folyosóján is elférő ún. on-board szék is, valamint két olyan speciális tolószék, amit az egyre gyakrabban előforduló extrém túlsúlyos betegek mozgatásánál tudnak bevetni.

Az eszközök megújítása mellett nagy hangsúlyt kap a repülőtéri személyzet felkészítése és kiképzése is. Az AMS reptéri vezetése rendszeres tanfolyamokat tart az utasbiztonsági ellenőrök számára, az utóbbi időben pedig az utaskiszolgálásban résztvevő több szervezet is jelezte az igényét hasonló képzésekre.

Tolószék, ami a fedélzeten is elfér

A Budapest Airport a repülőtéri dolgozók képzése mellett nagy hangsúlyt fektet a különböző érintett szervezetek, mint például a Magyar Paralimpiai Szövetséggel való együttműködésre. A szövetség szervezésében a magyarországi sporteseményekre nagyobb létszámú sportolók érkezésénél és indulásánál a Budapest Airport és az AMS már rendszeresen közösen nyújtott és nyújt segítséget.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.