Régi-új utashíd, remek rálátással a SkyCourtból
Augusztus elejére birtokba vehetik az utasok és a légitársaságok a Budapest Airport 2B terminálján az új utashidat és a hozzá kapcsolódó beszállítókaput. Ezzel végetér a SkyCourt építésével összefüggő átalakítás-sorozat, amelyben a „régi” 2A és a 2B Terminál belseje is teljes mértékben megújult – adja hírül a reptérkezelő közleménye.
Gőzerővel folytatódnak a felújítási munkák mintegy 3 500 négyzetméternyi betonfelületen a Budapest Airport 2B termináljának ún. forgalmi előterén. Ez az a terület, ahol repülőgépek földi kiszolgálása zajlik, ez az utasgépek „parkolóhelye”. Az építők kijavítják a teherhordó betonfelület hibáit, eltávolítják a régi felfestéseket, korszerűsítik és karbantartják a beszállítófolyosó berendezéseit. A régi „38”-as számú utashidat a központi terminál épület, a SkyCourt építése miatt kellett kivenni a forgalomból és mostanra sikerült minden akadályt elhárítani az új repülőgép állóhely kiépítésének az útjából.
A repülőtéri zsargonban azóta „39-es” állóhelynek elkeresztelt részen akár „D” kategóriájú (Code D) utasgépek is beállhatnak. Ilyen pl. a Boeing 767-es, az MD-11-es vagy az Airbus A 310-es, amelyek akár 300 utast is szállíthatnak. Az új beszállítókapu és az utashíd olyan kialakítást kap, hogy akár schengeni, akár nem-schengeni járatokat is kiszolgálhat a 2B Terminál és a SkyCourt találkozásánál. A napokban megkezdődik az új nyomvonal felfestése, amely segíti a pilótákat abban, hogy pontosan rá tudjanak állni a repülőgéppel a „csőre”. A jövőben itt parkoló repülőgép ráadásul éppen a SkyCourt előtt keresztben áll majd, így az új utasforgalmi csarnokból remek kilátás nyílik az előtéren zajló sürgésre a repülőgép körül.
„Nagyon fontos volt a számunkra, hogy még a legnagyobb utazási szezon beindulása előtt tető alá hozzuk az új utaskaput és üzembe helyezzünk még egy, épületközeli állóhelyet” – nyilatkozta Ormándi Zoltán, a Budapest Airport repülőtérforgalmi vezetője. Hozzátette: „Ebben az időszakban különösen minden lehetséges repülőtéri kapacitást ki kell használnunk, ezzel is növelve az utasok kényelmét és emelve a kiszolgálás minőségét.”