Profitálnak az IC vonatok
A Kassa és Pozsony között, az északi fővonalon közlekedő intercity járatok a ZSSK sajtóközleménye szerint 2019-ben 206 ezer euró nyereséget termeltek. A szlovák személyszállító vasúttársaság naponta négy IC járatot közlekedtet Szlovákia két legnagyobb városa között, ebből az egyik pár egészen Bécsig közlekedik. A vonatok a ZSSK saját üzleti kockázatára járnak, ami azt jelenti, az államtól egy fillért sem kap a közlekedtetésükre.
A ZSSK információi szerint az IC járatok (kötelező a helyjegy) 3,2 millió eurós bevételt generáltak (értékcsökkenés és kamatok beszámítása előtt). 2019-ben összesen 817 ezer 958 utas vette igénybe a szolgáltatást. A járatok kihasználtsága 75,9 százalék volt, egy utazás átlagos hossza 304 kilométer volt. Az IC járatokra váltott jegyek 47,2 százalékát interneten váltották. A ZSSK az IC járatok gazdálkodásáról először csak az idén hozott nyilvánosságra adatokat. Amióta 2016-ban kivonulni kényszerült a Regiojet a szlovák piacról, azóta ígéri a ZSSK vezetősége, hogy nyereségessé teszik az IC járatokat.
A vasúttársaság a kiváló eredményeken felbuzdulva azt is kijelentette, hogy szeretnék bővíteni az intercity szolgáltatást, de konkrétumokat nem árultak el. Valószínű, hogy továbbra is csak a Pozsony–Zsolna–Kassa vonalon terveznek további IC járatokat, hiszen csak itt van aránylag jó állapotú vasúti pálya, ahol versenyképes lehet a vasút.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!