Összeomlás előtt az ukrán AeroSvit? A társaság cáfol

iho/repülés   ·   2013.01.10. 12:10
cim

Számos járatot, köztük több budapestit is lefújt az ukrán légitársaság, miután több repülőtéren előre kérték a tarifákat, illetve megtagadták a cég gépeinek kiszolgálását.

A Ria Novosztyi hírügynökség listája szerint, amit az ATW online idéz, január 5. és 8. között a társaság gépeit Varsóban, Stockholmban, Koppenhágában és Tel-Avivban is feltartóztatták, hetedikén Varsó egyenesen letiltotta a kijevi járatot. Szerdán az AeroSvit kénytelen volt törölni prágai és jereváni járatát, halasztotta a repülést Astana, New York, Bangkok és Tel-Aviv felé.

A társaság mindemellett továbbra is azt állítja, hogy jelenleg sehol senkinek nem tartozik, és a repterek, amelyek nem szolgálták ki a gépeit vagy előre kérték a fizetendőket, félreértették azt a dokumentumot, amelyben csődeljárást kért decemberben. A társaság ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy az eljárás révén a céget ászervezik, helyreállítja hitelességét és teljesíti kötelezettségeit a hitelezőivel szemben.

Mint azt az iho/repülés is jelezte korábban az American Airlines ügyével kapcsolatban, nyugati, illetve amerikai csődeljárások valóban nem a társaság bukását jelentik, hanem azt, hogy az illető vállalat megfelelő körülmények között megvalósít egy olyan, a csődbíróság által jóváhagyott tervet, amelynek erdményeképp a cég alaposan átalakul és ismét képes lesz a nyereséges működésre.

Az AeroSvit azzal vádolja a céget kizáró reptereket, hogy ok nélkül kényszerítették törlésre a járataikat, pedig az illető repterek felé a társaságnak nem volt tartozása. Ez egyébként gyaníthatóan elsősorban Seremetyevónak szól, a moszkvai légikikötő ugyanis már decemberben megtagadta az AeroSvit gépeinek kiszolgálását.

Néhány nappal ezelőtt pedig maga a bázisreptér, a kijevi Boriszpol tette világossá, hogy felfüggeszti az AeroSvit gépeinek kiszolgálását, ha a cég nem rendezi ottani számláit. Nem kizárt, hogy a társaság problémái is belejátszanak abba, hogy a Wizz Air épp most jelentette be kijevi járatainak sűrítését, a diszkont társaság néhány nappal ezelőtt kedvező árú jegyeket ajánlott fel azoknak, akik az Aerosvit járatkimaradásai miatt nem jutottak el Budapestre és Varsóba.

A Ferihegyi repülőteret kezelő Budapest Airport kommunikációs igazgatója, Hardy Mihály az iho/repülésnek elmondta: az AeroSvit az elmúlt napokban valóban törölte néhány budapesti járatát is, de a cég kiegyenlítette számláit, és január 22-ig lejelentette járatait, tehát feltehetően már a csütörtöki gép is megérkezik Kijev felől és vissza is indul az ukrán fővárosba.

Az AeroSvit egyébként 1994-ben alakult, magánbefektetők részvételével, egynegyed résznél valamivel kevesebb állami tulajdonnal. A cég hálózata rövid és középtávon elsősorban közép- és kelet-európai vonalakból áll, de repül a nagy hatótávolságú, széles törzsű gépeivel interkontinentális vonalakon is. Gépparkja meglehetősen vegyes: a széles törzsű flotta hét Boeing 767-esből áll, a keskeny törzsű gépparkban viszont repül az A320-as és a Boeing 737-es gépcsalád néhány példánya is. Rövid távú járatokat egy Saab 340-essel teljesít, és kibocsátó légitársasága volt az Antonov nem túl sikeres két hajtóműves utasszállítójának, az An–148-asnak is.

2009 óta ismertek a cég pénzügyi problémái, ugyanebben az évben az átmeneti problémák megoldására 30 millió dolláros hitelt vett fel egy kijevi magántulajdonú pénzintézettől.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.