Csődeljárás, gépbeszerzés, finanszírozás, arculat

iho/repülés   ·   2012.05.15. 10:30
cim3

Az American Airlines új megállapodást kell, hogy kössön a pilótáival is ahhoz, hogy megállapodásra jusson a Boeinggal a 787-esek megvásárlásáról – írja a Flightglobal.

A társaság és a repülőgépgyártó eredetileg 2007-ben szerződött 42 Dreamliner beszerzéséről, és lekötötte további 58 gép megvásárlási jogát. A kérdés az, hogy milyen financiális alapokon jöhet létre az üzlet. A pilótaszervezetekkel való tárgyalások kulcsfontosságúak a légitársaságnak a csődeljárásból való pozitív kilábaláshoz, de az sem dőlt el, hogy a modernizációhoz, szerkezetváltáshoz szükséges gépbeszerzések folyamata a csődeljárás közepette is tovább zajlik-e, vagy csak a csődeljárás lezártával.

Az American flottamodernizációja elmaradt, ez volt a csőd egyik oka

A dilemmák összefüggenek a US Airways kemény akciósorozatával, amelynek célja, hogy az Americanhez képest kisebb légitársaság kicsikarja-e az AA-val való összeolvadásról szóló döntést, netán még a csődeljárás folyamán, nem annak lezárultával. Erre nézve a US Airways sikeres tárgyalásokat folytatott az American alkalmazottait tömörítő szakszervezetekkel, és feltehetően lenne elképzelése a gépbeszerzés mikéntjéről is.

A Flightglobal ugyanis arra emlékeztet, hogy amikor a US Airways volt 2005-ben csődeljárás alatt, akkor az Airbus a szerkezetváltási program keretében 250 milliós hitelt nyújtott A320-as gépek megvásárlására az akkor bajban lévő légitársaságnak.

A Boeing Capital képviselője jelen van az American csődjét felügyelő hitelezői testületben, tehát megtehetné, hogy a gépbeszerzés finanszírozását ebben a bizottságban forszírozza. Ugyanakkor a gyártó jelenlegi álláspontja az, hogy nem óhajtja saját maga meghitelezni a saját gépei megvásárlását.

A jellegzetes csíkozás megmaradna, de a kompozit repülőgép nem tud fémesen csillogni...

Egy egészen másfajta feladat elé is állítja a tervezőket az American gépbeszerzése: a negyven éve bevált és szeretett megjelenés, vagyis hogy a gépek javarészt ezüstös fémszínben tündökölnek, nem igazán működőképes – a kompozit repülőgép esetében. Vagyis a 787-esre már valami mást kell kitalálni, amit a jelek szerint az egész légitársaság arculatváltásával kötnek össze. Az új megjelenésről egy próbafotót, tán épp a vélemények begyűjtésére, az American facebook-oldalán helyeztek el, ezen egy 787-es fínom világosszürke festéssel látható. Nem csillog-villog, mint a mostani, de jól mutat.

Kapcsolódó hírek