Önjáró autóbuszalvázat fejlesztett elektromos buszokhoz az Ikarus és az Óbudai Egyetem

MTI/iho   ·   2023.10.02. 09:00
00_lengyelorszag_ikarus

Az Ikarus Járműtechnika Kft. és a felsőoktatási intézmény közös projektjének célja egy önálló értékesítésre is alkalmas, elektromos meghajtású autóbuszalváz-család létrehozása volt.

A felek által kiadott közlemény szerint a Széchenyi 2020 program részeként, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében létrejött projekt összköltsége 1 milliárd 579 millió forint volt, amelyből a vissza nem térítendő európai uniós támogatás összege 840 millió 60 ezer forint. Olyan alvázat akart kifejleszteni az Ikarus és az Óbudai Egyetem konzorciuma, amely nemzetközileg is versenyképes, önjáró és intelligens szervizképességgel rendelkezik.

A tájékoztatás szerint a fejlesztési folyamat során elkészült az alvázcsalád főterve, majd az elsőre építve elkészült a csökkentett tengelytávú, több hosszméretet fogadó alváz főterve, valamint kidolgozták mindkét változat konstrukciós dokumentációját is. A kidolgozott konstrukció alapján legyártottak egy normál és egy csökkentett tengelytávú alvázprototípust, valamint a tizenkét méteres komplett járműalvázat a felépítménnyel.

Az alvázprototípus felhasználásával készre gyártott autóbusz forgalomba helyezéséhez sor került a minősítő vizsgálatokra, majd a jármű telemetriás rendszerrel és a veszélyeztetett utasok biztonságát fokozó elemekkel lett ellátva. A projekt keretében kifejlesztett autóbuszok a legújabb technológiai megoldásokat alkalmazzák, beleértve az emissziómentes elektromos meghajtást és az intelligens szervizképességet.

A 2020-ban indult projekt sikeres lezárása lehetővé teszi az Ikarus számára, hogy piacképes elektromos autóbuszokat kínáljon, amelyek hozzájárulnak a fenntartható közlekedés előmozdításához Magyarországon és az európai piacon.

(Nyitóképünkön az Ikarus teljesen elektromos üzemű, tizenkét méter hosszú 120e modellje. Kép forrása: Ikarus)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.