Olcsóbban épül a déli korridor

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.03.22. 14:00
kiskep

Újabb fejezetéhez érkezett a csehországi déli vasúti folyosó modernizációja. A Horusice–Veselí nad Lužnicí 3,5 kilométer hosszú pályaszakasz felújítására kiírt pályázatot az Eurovia építőipari vállalat nyerte – derül ki az E15 gazdasági lap cikkéből.

A még egyvágányú vaspálya szerves része az észak–déli (IV.) vasúti korridornak. Ez a német–cseh határtól, Děčíntől húzódik Prágán keresztül Benešov u Prahy–Tábor–Veselí nad Lužnicí–České Budějovice–Horní Dvořiště állomásokon át a cseh–osztrák határig. A korridor északi szárnya egyben része az I. korridornak is (Děčín–Praha–Česká Třebová–Brno–Břeclav), amelynek nagy részét már a múltban felújították. A Horusice–Veselí nad Lužnicí pálya felújítása során a szakaszt kétvágányúsítják, valamint a Veselí nad Lužnicí vasúti csomópontot teljesen átépítik, beleértve a fogadóépületet is.

Veselí nad Lužnicí napjainkban<br>a képre kattintva galéria nyílik<br>(forrás: SŽDC)

A már hosszabb ideje tartó építőipari megrendelések visszaesésének köszönhetően 25 százalékkal olcsóbban végzik el a munkálatokat, mint azt az infrastruktúra-kezelő társaság, a SŽDC várta. Az első becslések szerint a modernizáció 1,7 milliárd koronába került volna optimális esetben, ezzel szemben az Eurovia ennek az összegnek a 75 százalékával is megelégszik. A lapértesülés szerint nagyon szoros volt a verseny, a második helyen szereplő cég ajánlata csupán 2 millióval volt több mint az Euroviáé.

Veselí nad Lužnicí a jövőben<br>(forrás: SŽDC)

A felújítás nagyban megváltoztatja a pályaszakasz képét a mostanihoz képest. Legnagyobb előnye a kétvágányúsítás, s a Veselí nad Lužnicí-i csomópont teljes körű modernizációja. Kicserélik a vágányokat, felsővezetékeket, optimalizálják a nyomvonalat, felújítják a hidakat is. Veselí nad Lužnicíben megépül két új fedett peron, ahová az utasok aluljárón át jutnak ki. Az állomás épülete és a peronok akadálymentesek lesznek, ugyanúgy, mint a megállóhelyek. Az utastájékoztató rendszer is megújul az egész szakaszon. Lakott területek közelében zajvédő falakat is emelnek. A teljes szakaszon felújítják a biztosítóberendezést is, ezzel elősegítve a vasúti közlekedés lehető legnagyobb biztonságát. A felújítást követően 160 kilométer per órára nő a vonatok felső sebességhatára, éppen emiatt a meglévő vasúti átjárók helyén 3 új közúti felüljáró is épül.

Kapcsolódó hírek