Nincs, aki vezesse a vonatokat Szlovákiában
Októberben többször is híre ment annak, hogy le kellett mondani egy-egy személyvonatot Szlovákiában, mert a ZSSK vasúttársaságnak nincs elég mozdonyvezetője. Több munkanapon is lemondták például a Malacka–Pozsony–Újvároska között közlekedő személyvonatot és az egyik Pozsony–Újvároska közötti vonatot is. A ZSSK nem titkolja, problémák vannak a megrendelt vonatok továbbításával, mert a vállalatnál csaknem száz mozdonyvezetővel van kevesebb, mint amennyire szükség lenne. A ZSSK jelenleg ezerkétszáz mozdonyvezetőt foglalkoztat, a munkaerőhiány azonban állandósult az utóbbi időben.
A legrosszabb helyzet Nyugat-Szlovákiában, a Zsolnai és Trencséni Kerületekben van. A ZSSK vasúttársaság szóvivője megerősítette, hogy a mozdonyvezető-hiány legfőbb oka az, hogy a nyugati határ túloldalán, a Zlíni Kerületben, Csehországban nagy toborzásba kezdett az Arriva, mivel decemberben a menetrendváltáskor ő veszi át a közszolgáltatási szerződés értelmében közlekedtetett személyvonatok kiszolgálását. Az Arriva pedig egész egyszerűen többet fizet, mint a ZSSK. Az Arriva vonatain is ott díszeleg a reklámszöveg, ami szerint 50 ezer korona kezdőfizetést ajánl a mozdonyvezetőknek. Szlovákiában a mozdonyvezetők átlagosan 1 455,90 eurót keresnek havonta, az Arriva ajánlata pedig csaknem kétezer euró.
Az Arrivánál is megerősítették, hogy több mozdonyvezető is jelentkezett náluk Szlovákiából, eddig tizenkettőt tartanak számon, novemberben pedig további öt érkezik. Várhatóan továbbra sem csillapodik tehát a mozdonyvezető-hiány Szlovákiában.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!