Mutatjuk a Metropolitanok új szerelvényének első elkészült kocsiját
Húsz kilenckocsis szerelvény készül a nemzetközi forgalomban közlekedő járatokra.
Száznyolcvan korszerű vasúti kocsit vesz a Cseh Vasutak (ČD) a Siemens Mobility–Škoda Group konzorciumtól. A kontraktus értéke 200 milliárd forint (12,5 milliárd korona). A szerződés húsz kilenckocsis, tartósan összekapcsolt szerelvény beszerzéséről szól, amelyek lényegében a railjet szerelvények hasonmásai lesznek, összeállításukat tekintve nagyon hasonlítanak majd a belföldi forgalomban használt InterJetekre, viszont ezekben lesz étkező/bisztrórész is. Ezek a szerelvények jönnek majd 2024-ben Budapestre is, a Metropolitan Eurocity-vonatokon.
A szerelvények kocsiszekrényét a Siemens ausztriai gyárában építik meg, a végösszeszerelésük zajlik a Škoda Group ostravai műhelyeiben. Az első kocsi utasterét a napokban fejezték be, így az első kocsi már teljesen elkészült. Egy kilenckocsis szerelvény összeszerelése Ostravában körülbelül két hónapig tart.
Az első kocsi már várhatóan augusztusban futja majd a próbaköröket a velimi tesztpályán. Utasokat először legkorábban 2024-ben szállít majd a ComfortJet, de előbb csak mint egy-egy kocsi kerül majd a vonatokba. A bisztrókocsikat és a vezérlőkocsikat ugyanis kisebb késéssel építik meg. A vezérlőkocsik már gyártás alatt vannak a Siemens Mobility müncheni gyárában.
Lessünk be a Škoda Group ostravai gyárának műhelyébe, hogyan is készülnek a ComfortJet kocsijai. Galériánk a Škoda Group és a ČD által nyilvánosságra hozott fotókból készült.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!