Nyolcvankétmillió utasa volt a Cseh Vasutaknak az első félévben
Ez két és félmillió utassal több, mint 2023 első félévében, a legnagyobb utasszámnövekedés a nemzetközi forgalomban mutatkozott.
Ez két és félmillió utassal több, mint 2023 első félévében, a legnagyobb utasszámnövekedés a nemzetközi forgalomban mutatkozott.
A dokumentum létrejöttének oka Lázár János építési és közlekedési miniszter nyilatkozata, mely szerint decemberben újratárgyalják az augusztusban leállított személyforgalmú tíz mellékvonal helyzetét.
Megunták az osztrákok az 1-es vonal felújítása miatti állandó késéseket, hétfőtől egy időre lemondják a railjeteket Bécs és Budapest között.
A korszerű villamosmozdonyok október második felétől állnak szolgálatba a belföldi intercity-ken és a Bécsbe közlekedő eurocity-k élén.
Húsz kilenckocsis szerelvény készül a nemzetközi forgalomban közlekedő járatokra.
A spanyol nemzeti vasúttársaság ezzel megkezdheti a franciaországi kereskedelmi személyszállítási tevékenységeket.
A European Sleeper startup-társaság a napokban indította el első járatait, így 2008 óta ismét elérhető éjszakai vonat a két európai főváros viszonylatában.
A két főváros vasúti összeköttetése kiváló: reggeltől késő délutánig minden második órában közlekednek közvetlen vonatok, a menetidő hét óra. De éjszakai járatok is rendelkezésre állnak.
Az európai vasúti ágazat továbbra is megosztott, hogy szükséges-e a közös nyelv a határokon átlépő vonatokat kezelő személyzetnek. A különböző vasúti szövetségek eltérően vélekednek.
Az Európai Bizottság tíz olyan pilotprojekt támogatására bólintott rá, melyek vagy új nemzetközi vasúti összeköttetéseket hoznak létre Európában, vagy a már meglévőket fejlesztik tovább.
A spanyol nemzeti vasúttársaság egyelőre csak Lyonig és Marseille-ig kapta meg a közlekedési engedélyt.
A hosszabb Siemens-motorvonatok első példányai a december 11-ei menetrendváltással álltak forgalomba Ausztria Vorarlberg tartományában.
A hét plusz Stadler-motorvonatot Svájc és Németország között vetik majd be, mozdonyvontatású szerelvényeket nyugdíjazva.
Az első olyan nemzetközi vonatjegyeket, melyeket több különböző platformon keresztül és előre is le lehet foglalni, továbbá amik késés esetén jobban támogatják az utazást, 2025-re szeretnék megvalósítani. A teljesen problémamentes jegyrendszerrel 2030-ra számolnak.
A Cseh Vasutak 117,4 millió utast szállított a tavalyi évben, ami 35 százalékkal kevesebb, mint 2019-ben.