Megújul a zentai delta
![210712_zenta_01](https://iho.hu/storage/24901/210712_zenta_01.jpg)
A deltavágány előnye, hogy a Szabadka és Beodra között közlekedő tehervonatoknak nem kell érinteni a zentai állomást.
Zenta állomáshoz deltavágány is tartozik, amely jó szolgálatot tesz mozdonyok, motorvonatok megfordításának. Régebben a gőzmozdonyokat, ma már leginkább a motorvonatokat fordítják meg itt. Másik előnye a deltának, hogy a Szabadka–Beodra vonalon közlekedő tehervonatoknak nem kell feltétlenül betérni az állomásra, ahol a vonógépnek át kellene állnia a vonat egyik végéről a másikra, hanem megállás nélkül haladhatnak tovább úticéljuk felé.
![Miután a talpfás menet megérkezett Zentára, a mozdony beállította a vagonokat az első vágányra, ahonnan a szabadkai pft-szakasz kétéltűje kirakodta a talpfákat (a szerző felvételei)](https://iho.hu/storage/AWTr5tiBIHxr1iGa3uHr8wmvgRLmPfU6q5cp9Bzb.jpeg)
A 2019 és 2020 során lezajlott átépítés során az említett deltavágány kimaradt a felújításból – mostanáig. A közelmúltban ugyanis sínek érkeztek Zentára, a napokban pedig bontott pályából származó talpfák, melyeket a deltavágány mindhárom ágának átépítésére fognak felhasználni. Mindkét szállítást a szerb vasút infrastruktúra-kezelő vállalata, az Infrastruktura Železnice Srbije saját mozdonnyal bonyolította le, a CZ Lokótól vásárolt Effishunter 300-as masinával.
![A korábban érkezett UIC60-as sínek](https://iho.hu/storage/ol6h9hEUdmCAqRq6QIlsyobnyLxbxRDJGvDHKWWP.jpeg)
![A deltavágány elhelyezkedése (forrás: Google)](https://iho.hu/storage/GMszKzj0WbXyyYAPSPkKuVaWoTb8HC2uTWwHisMq.png)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!