Épül a Ništ északról elkerülő vasútvonal
A huszonkét kilométeres egyvágányú, villamosított pálya a niši Ranžirna teherpályaudvartól vezet majd Sićevóig, várhatóan 2027-től.
A huszonkét kilométeres egyvágányú, villamosított pálya a niši Ranžirna teherpályaudvartól vezet majd Sićevóig, várhatóan 2027-től.
A tanfolyamon körülbelül százhúsz forgalomirányító és más pályavasúti alkalmazott vesz részt, akik felügyeleti feladatokat látnak majd el az emelt sebességűvé korszerűsített pályaszakaszon.
A Srbija Voz – a Železnice Srbije személyszállítási üzletága – hivatalosan is közölte: október 23-án indul újra a vonatközlekedés a két város között egy délelőtti és egy délutáni járattal.
Kamarás parkerdőt, a XIX. és XX. század fordulójának kedvelt üdülőhelyét elsősorban a vonattal érkező szegediek látogatták. A felvételi épület még ma, romos állapotában is lenyűgöző látványt nyújt.
A deltavágány előnye, hogy a Szabadka és Beodra között közlekedő tehervonatoknak nem kell érinteni a zentai állomást.
A nemzeti vasút személyszállítási ága, a Srbija Voz hármat vesz a Stadler emeletes vonataiból, melyeket Belgrád és Újvidék között fognak használni a megújult pályán.
A szerb vasútnak idén tízmillió dináros kárt okoztak a fémtolvajok.
Egyre nagyobb problémát jelentenek a fémtolvajok a Vajdaságban is.
Ismeretlenek ellopták a sínek rögzítőlemezeit.
A rossz állapotú mellékvonalak nem bírják a motorvonatokat Szerbiában, a járatkimaradások ismét problémát okoznak.
Tavankúton és Palicson ideiglenesen nem üzemel a jegypénztár.
Sztrájkba léptek a belgrádi vasutasok, a vonatok közlekedése kiszámíthatatlan.