Megszerezte a megfelelőségi tanúsítványt a Metrovagonmas új metrója
A Transzmasholding JSC-hez (TMH) tartozó Metrovagonmas JSC (MVM) 81-765.4/81-766.4/81-767.4 sorozatú járműve sikeresen teljesítette a hitelesítési teszteket, továbbá megfelelőnek találták a személyszállítási biztonsági követelmények szempontjából is.
A szerelvény tesztjei idén januárban kezdődtek a Metrovagonmas üzemében. Elsődleges lépésként a szakemberek az elektromos kábelek szigetelési szilárdságát, a védőföldelést, valamint a beltéri információs panelek és a tűzjelző rendszer működését tesztelték. A futópróbák és a fékezési tesztek föld alatti és felszíni körülmények között is megtörténtek, beleértve a hagyományos villamos fékezést és a vészfékezést is. Külön teszteket végeztek a forgalomirányító központ és a vezető közötti rádiókommunikációs berendezéssel is, optimalizálva azt a zavartalan kommunikáció érdekében.
A korszerűsítésből az utastér sem maradt ki. Többek között új kialakítású üléseket helyeztek el. Megváltozott a kapaszkodók elrendezése is: az ajtók között mindkét oldalon hatszögletű kapaszkodót építettek be a plafonon, a padlóburkolaton pedig az eddigi egyszínű sémát színes, hatszögletű mintázat váltotta. A belső burkolatokat is újakra cserélték, ezért ismét el kellett végezni a felhasznált anyagok ergonómiai és egészségügyi vizsgálatát.
A Moszkva-2019 típusú metrószerelvényen számos innovatív műszaki megoldást alkalmaztak az orosz mérnökök. A legfontosabb fejlesztések között szerepel, hogy a súrlódásos fékrendszer alkalmazása nélkül, kizárólag az elektrodinamikus fékrendszer segítségével teljesen meg lehet állítani a vonatot: a technológiával a hagyományos fékezés nélkül, csak a vontatómotorokkal is lehet lassítani, ezáltal a lassulás simább és csendesebb. A kocsikat nagyobb és magas felbontású utastájékoztató kijelzőkkel is felszerelték.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!