Megkapták a típusengedélyt az Alstom-szerelvények
A hatóság hétfőn az azt közölte: az eljárás során mérésekkel, szakértői vizsgálatokkal megállapították, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel az Országos Vasúti Szabályzatban előírt biztonsági szintnek, és a tartampróba alatt bebizonyosodott, hogy a szerelvény biztonságosan üzemeltethető.
Az engedély megszerzése egy fontos mérföldkő, amely révén a Tarlós István főpolgármester, és Patrick Kron, az Alstom Csoport elnök-vezérigazgatója között létrejött megállapodás legfontosabb pontja teljesült. A végleges típusengedély kiadására, a szerelvények – az NKH által előírt – jelentős módosítása után került sor. Az Alstom fizikai módosításokat hajtott végre a szerelvények fékrendszerén, valamint növelte az üzemi fék rendelkezésre állását áramszünet esetére.
Az engedélyeztetési eljárás részeként, a prototípus szerelvények átfogó tesztelésen estek át. A franciaországi és a budapesti tesztekkel, valamint a közelmúltban a 2-es metróvonal alagútjában megvalósított 4.000 km-es tartampróbával együtt, a prototípus járművek összesen mintegy 35.000 km-t futottak a tesztek során.
A típusengedély megszerzésével lehetővé válik a Metropolis metrószerelvények forgalomba állása a budapesti 2-es metróvonalon.
A végleges típusengedély birtokában az Alstom megkezdheti a 22 új, 5 kocsiból álló szerelvény leszállítását Budapestre. A megállapodás szerint az Alstom-nak havonta 3 szerelvényt kell átadnia.
A szerelvények leszállítását és ellenőrző teszteket követően, az üzembe helyezés előtt a BKV-nak – mindegyik szerelvényre – meg kell szereznie az ú.n. üzembehelyezési engedélyt mielőtt az új, modern, kényelmes, légkondicionált, egyterű Metropolis metrószerelvények a budapesti utazóközönség szolgálatába állnak – olvasható az Alstom hivatalos közleményében.