Megint a kormány előtt a BKV finanszírozása
A főváros tájékoztatása szerint a koncepció elkészült.
A városvezetés abban bízik, hogy ha az IMF rábólint a tervre, akkor a kormánnyal is meg tudnak állapodni – írja a Nol.hu. A kabinet viszont a Századvég Alapítványban bízik. Bár az intézetnek semmiféle tapasztalata nincs a közlekedésszervezésben, illetve ilyen jellegű cég működtetésében, a kormány mégis őket kérte fel a javaslatcsomag összeállítására.
A Századvég és a főváros együttműködése nem zökkenőmentes. Az elmúlt héten több koncepcióváltozat is készült, de a városvezetés egyiket sem tartotta elfogadhatónak, azok kizárólag pénzügyi fogásokra alapuló megoldási javaslatai miatt.
A BKV finanszírozásáról nehéz újat mondani. Az elmúlt évben a főváros 26 különféle indítványt tett. A legutóbbi listán az útdíjon kívül az iparűzési adó emelése, a közlekedési adó, a dugódíj, a közösségi közlekedés áfájának csökkentése, a forrásmegosztás módosítása és a parkolási bevételek fővároshoz irányítása szerepelt. Ehhez a főpolgármester később kisebb vihart keltve a buszágazat kiszervezését és a járatritkítást is hozzátette.
De hiába a jövőrajzolás, ha közben csődbe megy a BKV. A közlekedési cégnek 32 milliárd forint törlesztése válik esedékessé március végéig.