Megint a kormány előtt a BKV finanszírozása

iho/vasút   ·   2012.02.22. 09:10

A főváros tájékoztatása szerint a koncepció elkészült.

A városvezetés abban bízik, hogy ha az IMF rábólint a tervre, akkor a kormánnyal is meg tudnak állapodni – írja a Nol.hu. A kabinet viszont a Századvég Alapítványban bízik. Bár az intézetnek semmiféle tapasztalata nincs a közlekedésszervezésben, illetve ilyen jellegű cég működtetésében, a kormány mégis őket kérte fel a javaslatcsomag összeállítására.

A Századvég és a főváros együttműködése nem zökkenőmentes. Az elmúlt héten több koncepcióváltozat is készült, de a városvezetés egyiket sem tartotta elfogadhatónak, azok kizárólag pénzügyi fogásokra alapuló megoldási javaslatai miatt.

A BKV finanszírozásáról nehéz újat mondani. Az elmúlt évben a főváros 26 különféle indítványt tett. A legutóbbi listán az útdíjon kívül az iparűzési adó emelése, a közlekedési adó, a dugódíj, a közösségi közlekedés áfájának csökkentése, a forrásmegosztás módosítása és a parkolási bevételek fővároshoz irányítása szerepelt. Ehhez a főpolgármester később kisebb vihart keltve a buszágazat kiszervezését és a járatritkítást is hozzátette.

De hiába a jövőrajzolás, ha közben csődbe megy a BKV. A közlekedési cégnek 32 milliárd forint törlesztése válik esedékessé március végéig.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.