Még több gabonát exportál vasúton Kínába Kazahsztán
Tavaly szeptember és idén június között négyszer annyi gabonát, 1,1 millió tonnát szállítottak tehervonattal, mint a 2021. szeptember–2022. júniusi időszakban.
A kazah vasúttársaság, a KTZ közlése szerint a forgalomnövekedés egyik leglátványosabb jele, hogy az Altinkol és Korgasz közötti határátmeneten kétszázszor több gabonát rakodnak a korábbiakhoz képest. A kazah gabona 78 százalékát konténerekben szállítják Kínába. A két ország közötti megnövekedett vasúti forgalom 14,6 százalékkal több vonatot eredményezett 2023 első öt hónapjában.
A nagy forgalom jelenleg komoly terhet ró az Altinkol–Korgasz határátkelőre, mivel a másik fontos vasúti határátmenet, a kínai Alasankou és a kazah Dosztik (Druzsba) közötti átkelő terminálfejlesztési munkálatok okán 2024 novemberéig részben le van zárva, melynek célja a kapacitás megduplázása, valamint az átrakodás és a nyomtávváltás miatti forgóvázcserék felgyorsítása.
A korlátozás elsősorban a Kína és Közép-Ázsia közötti áruforgalmat, különösen az Üzbegisztán, Türkmenisztán, Kirgizisztán és Tádzsikisztán közötti rakományokat érinti. Ennélfogva a Kína–Kazahsztán áruforgalmat az Altinkol–Korgasz határátmenetre terelték át. A Kínából Európába és Oroszországba, valamint Kazahsztánba tartó vonatok viszont továbbra is használhatják az alasankoui átkelőt – jelenti a Rail Freight.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: railfreight.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!