Magazin a korai sötétedéshez

iho/vasút   ·   2011.10.29. 12:45
00


Hadi- és tranzitszállításokra épült főleg, de a Gödöllő–Veresegyház vonal bezárása után az egyetlen, Budapestet északról elkerülő útvonal maradt. Bár a személyforgalom szünetel 2009 óta, különvonatok és az első Traxx egy biztosítóberendezés-mérésen előfordulnak még Vácrátót és Aszód között. Ismerjük meg a vonal rövid, de annál izgalmasabb történetét!

Kandó Kálmánra, közelebbről itáliai munkásságára emlékezik lapunk. A zseniális feltaláló sorsa majdnem beteljesítette a mondást: senki sem próféta a saját hazájában! Szerencsénkre a hegyeshalmi vonal villamosításában és az első villanymozdonyok megalkotásában itthon is részt vett – még ha a premiert nem is érhette meg.

Kiállítás kiállítás hátán: az ország méreteihez és hagyományaihoz illő Expo 1520-ról, az orosz vasúti járművek és fejlesztések legnagyobb seregszemléjéről jelentkezik tudósítónk, és beszámolunk a bukaresti Zilele Feroviare-ról, a(z orosznál mindenképp kisebb) román vasúti napokról is.

Városi vasúti rovatunk a fél évszázados Bengálik ünneplésén túl Kőbánya villamosközlekedésének összefoglalójával is reprezentálja magát. Külváros, de mégis Budapest (földrajzi) középpontja, a gyárak bezárása ellenére is nagy forgalommal – elég csak az Új köztemetőre, a metróvonalakat összekötő 3-as villamosra gondolnunk.

A konténervonatok sokak számára izgalmasak, mások talán unalmas látványnak tartják – a modellezők között mégis különös tiszteletnek örvendenek. A modern terepasztalosok minden apró részletre ügyelnek, többek közt arra is, hogy egy vasúti kocsi csak akkor csillog-villog, amikor épp a főműhely kapuján jön ki. Modellrovatunk cikke a Kombimodell zsebes kocsijának patinálását mutatja be.

Az Indóház legújabb számát november elején keressék az újságosoknál!

Kapcsolódó hírek