Lehet pár méterrel kevesebb?

iho   ·   2013.05.19. 15:00
00

A legutóbbi értesülés Budapest eme fontos, ám néha elhanyagoltnak tűnő főútjának fejlesztéséről április közepén érkezett: akkor a belső szakasz, a Hernád utca–Dózsa György út közötti rész felújításáról olvashattunk a BKK honlapján.

Az út lassú haldoklása talán a 2-es metró üzembe helyezésével kezdődött el. Megszűnt a Rákóczi úti villamos, a Thököly út a város tengelye helyett helyi igényeket kiszolgáló útvonal lett – az utasok általában az átszállásmentes közlekedést kedvelik. A 7-es buszcsalád ugyan eme igényeket kielégítette, főleg az újpalotai buszok budai meghosszabbítása után, a kötöttpályás közlekedés ötletét azonban nem vetették el.

Talán az utolsó villamos a Hungária körút–Thököly út átmenetben, egy vágányzár miatt erre járó kocsiszíni 1-es a kilencvenes években<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(forrás: VEKE)

Az eredeti tervek alapján a 4-es metró végállomása az újpalotai lakótelepen lenne. Több parázs vita kísérte ezt a tervet, a rendelkezésre álló pénzről hol pozitívan, hol negatívan nyilatkoztak az arra hivatottak. A metró ötletét aztán felváltotta a gyorsvillamos, de még az is a jövő zenéje.

A villamossínek eltüntetéséről egy 2007-es fővárosi közgyűlési határozat döntött, akkor ideiglenes jelleggel, és 2013-as határidővel. A munkákat 2009 nyarán végezték el, a kockakő burkolatot felszedték, és a meglévő villamossínek közét megerősítve készült el az új útpálya, amely – középen vezetve – a buszok közlekedését szolgálja a mai napig. Két megállót is (Róna utca, Hungária körút) a volt villamosmegállók helyén építettek ki. A belső részek felújításával egyidőben most, 2013 májusában a Hungária körúti megállónál is aszfalt alá kerültek a sínek.

A 2009-es felújítás: a kibontott villamospályába nagypanel helyett aszfaltot töltöttek<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

Kapcsolódó hírek