Különjárati tesztüzem a nulladik napon: tettünk egy kört a 10-es trolivonalon

Garai Szakács László   ·   2013.12.19. 20:00
10-es_troli_000

Kezdem a rossz hírrel: utóbbit soha az életben nem tudják meg! Az utazást szervező szegedi kereskedelmi rádió, a Rádió 88 kiküldött tudósítója mondta ezt, már az egyéb lehetőségeket (lásd, illetve hallgasd a lenti némafilmben), még indulás előtt a Víztorony téren, ám a 10-es trolivonal nulladik napi próbaútján a Klinikák végállomásnál „csak” a fotózkodás maradt, mint szabadidős tevékenység. Patriknak még összejött az is, hogy beülhetett a vezetőülésbe, és ezt a nagyon boldog édesanyja is megörökíthette, aki azt is megjegyezte: „karácsonyi ajándék letudva!” Ezt a gyerkőc reményeim szerint nem hallotta, ha igen, akkor azért még reklamálhat az illetékeseknél...

Indulás a Víztorony térről. Fotó: Karnok Csaba | delmagyar.hu

Elért hát ide is a szegedi tömegközlekedési nagyprojekt: pénteken délután három órakor a Tisza Volántól a 10-es viszonylat átkerül az SZKT-hoz, az autóbuszok helyét „csáposok” veszik át. A „zászlóshajó” a 450-es Ikarus-Škoda, amely még mindig egyedül van, de legalább már műszaki szempontból rendben lévőnek ítéltetett: egy héttel korábban ugyanis állítólag „esett-kelt”, mégis futópróbázott rendületlenül, és lám megérte az erőfeszítés. Viszont, hogy Botka László polgármester pénteken ünnepi köszöntőjében (a meghívóban szereplő „kerül beindításra” kifejezésért itt, mi kérünk elnézést...) mivel indokolja majd, a másik két Piroska, mert már neve is van az új trolinak (vajon miért hívják így?), „távolmaradását”, nos azok izgalmas pillanatok lesznek. Talán Gyimesi László önkormányzati képviselő segíthet neki... Ismert, ő volt az a fideszes politikus, aki szerint hatalmas visszaélések voltak az egész trolitender körül, annak ellenére is, hogy a Fidesz közeli Széles Gábor vezette Ikarus volt – illetve még mindig az – benne az egyik főszereplő. Aztán kiderült, minden rendben van... A beruházás ugyanakkor csúszott, köszönhetően a Gyimesi által elindított vizsgálatoknak.

Izgalmas pillanatok egyébként a csütörtöki nulladik meneten is voltak: a nagykörúton a váltó „befagyott” az utolsó utáni pillanatban állt csak át, szép lett volna, ha egyből azzal kezd az új vonal és az új troli is, hogy a sofőrnek kell átrakni az áramszedőket a megfelelő vezetékekre... De végül ezt is megúszta a 450-es. A Klinikáknál jó öt perc volt fotózásra és arra, hogy aki akart, megnyújtózzon egy kicsit. A legszemfülesebb, mint fentebb kiderült, Patrik volt.

Visszafelé viszont már semmi gond nem volt, ugyanakkor a végállomáson megdöbbentünk azon, hogy egy lelkes szegedi nyugdíjas füttyögve „vissza visszát” követelt: pedig csak egyet kell aludnia, és várni délután háromig. Onnantól kezdve unásig utazhat a 10-es trolivonalon.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Titkos bunker Veszprémben, 150 éves fűtőház Miskolcon, vasúti magángyűjtemény Kelebián, nosztalgiabuszok Hatvanban: ha Múzeumok Éjszakája, akkor MÁV–Volán-csoport is!

MÁV/iho   ·   2024.06.19. 16:10

Június 22-én az ország számos pontján várják érdekes programokkal a látogatókat: a MÁV–Volán-csoport idén is aktív résztvevője a rendezvénynek, tizenkilenc településen, összesen huszonegy helyszín tart nyitva az érdeklődők előtt jövő szombat éjszaka.

Közút Haszonjármű

EKM: gyorsabbá válik a nagykategóriás jogosítványszerzés

iho/közút   ·   2024.06.19. 08:05

Újabb egyszerűsítéssel, ezúttal a nagykategóriás jogosítványszerzés gyorsításával segíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a hazai szállítmányozási és fuvarozói ágazat fejlődését, a szektorban tapasztalt munkaerőhiány csökkentését. A jövőben a teherautók vezetésére jogosító C kategóriás jogosítvánnyal egyidőben megszerezhető az ahhoz kapcsolt nehézpótkocsiból álló járműszerelvényekre szóló CE kategóriás vezetői engedély.