Köszönjük, nem kérjük...

iho/repülés   ·   2021.08.18. 15:00
00_pobeda_max

Orosz visszatáncolás: húsz MAX-8 vált feleslegessé, de majd a piac felveszi?

Az orosz Pobeda Airlines légitáraság bejelentette: visszalépett a húszpéldányos Boeing 737 MAX 8-as megrendelésétől. A társaság nem saját maga vásárolta volna meg a keskenytörzsű utasszállítókat, hanem két lízingcégen, az SMBC-n (tizenöt gép) és a GECAS-on (öt gép) keresztül érkeztek volna Oroszországba. Mint a Pobeda közleménye leszögezi: ezzel kár nem éri a légitársaságot, mert a már amúgy is késedelmes leszállítás, illetve a típus oroszországi repülési engedélyének visszavonása miatt jogában állt elállni a 2018-ban kötött szerződéstől.

A kereskedelmi járatokat 2014 óta repültető marad Boeing-üzemeltető, hiszen a jellegzetes fehér-kék festést jelenleg is negyvennégy 737-800-as viseli, míg további harminchét példányt még átvesznek az Aeroflot állományából. Nem véletlenül, hiszen a moszkvai Seremetyevo és Vnukovo bázisokkal üzemelő Pobeda az Aeroflot leányvállalata, méghozzá a fapados piacra optimalizálva szolgáltatásait és 189 ülésesre székezett gépeinek berendezését.

A típusváltás azonban sokáig nem halasztható: az eddigi információk szerint továbbra is aktívan keresik a 737-800NG-k utódjait. Két típus jöhet szóba: az Airbus A321neo és a kifejezetten a fapados piacra kifejlesztett, kétszáz üléses 737 MAX 8200.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek