Oroszország új regionális repülőgépeket épít

Köztük a birodalom válaszát az ATR 42-esre és a Dash 8-asra. A turboprop TVRS-44 Ladoga prototípusa várhatóan az év végére készül el.
Oroszország repülőgépipara ugyan nincs a legjobb bőrben, de az ismert körülmények miatt a légiközlekedési alágazat egyre intenzívebben igényli a hazai termékeket. Ezek egyike a presztízsprojekt TVRS-44 Ladoga. A 44 személyes, turbólégcsavaros repülőgép az oroszok kissé megkésett válasza az ATR 42-esre és a De Havilland Canada Dash 8-asra. Az első repülőgéptörzset körülbelül egy hónapja mutatták be a szamarai gyárban. A törzs tervezetten júniusban kapja meg a szárnyakat, a gép maga pedig az év végére készül el – ezek után a Ladoga szűzrepülése a jövő év első negyedében várható.
A gyártónak, az UZGA-nak (korábban: 404-es üzem) 2028 és 2030 között 105 TVRS-44-et kell átadnia az üzemeltetőknek. Ám ismerve a tervutasításos évtizedek időszakában berögzült elnagyolt orosz gyakorlatot, kérdéses, hogy a repülőgépgyár képes lesz-e erre. Az öt tonna teherbírású repülőgép hatótávolsága negyven utassal a fedélzeten 2100 kilométer, utazósebessége 460–480 kilométer/óra. A Ladogát az orosz belföldi légiforgalomban az Antonov An-24, An-26B-100 és a Jakovlev Jak-40 váltótípusának szánják.
A TVRS-44 Ladogával párhuzamosan még további három típus fejlesztése folyik, ám ezek még nincsenek előrehaladott stádiumban. Ezek rendre: Iljushin Il-114-300-as (legfeljebb 68 utas), LMS-401 Oszveja (19), továbbá az LMS-901 Bajkál.
(fotó és illusztráció: UZGA)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!