Költségoptimalizálás Erfurtban

Mészáros Gergely   ·   2012.04.01. 12:30
CRW_5561cimkep

A kisebb városokban elég nagy különbség lehet a csúcsidei és a peremidőszaki utasforgalomban. Nincs ez máshogy Erfurtban sem, ahol a KT4-esek akár hármas csatolásban is járnak a csúcsidőben, de pl. hétvégén közel sem indokolt ekkora szerelvényeket forgalomba állítani.

Ezért a türingiai székhely közlekedési vállalata igen merész ötlettel állt elő. Kihasználva a Siemens Combino villamosok legendás modularitását, extra rövid, egyrészes villamosokat oszt be az alacsony forgalmú időszakokban. A módosítás egyelőre kísérleti jellegű, mert a késői télben kiderült, hogy a szétszerelt csuklórésznél az utastér lezárása nem sikerült megnyugtatóan.

Midibuszok helyett ilyen rövid villamosok szállítják az utasokat. A kötöttpályás közlekedés mindenek előtt!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.