Igazi Jak–130-asok makettek helyett a szalonokon
Az Irkut repülőgépgyár marketingért és külkapcsolatokért felelős elnökhelyettese, Vlagyimir Sautov optimista véleménye szerint hamarosan szükség lehet egy újabb Jak–130-as gyártósor felállítására, ha az orosz és a külföldi megrendelések tovább növekednek. Jelenleg az irkutszki gyártóüzemben egy soron készülnek a gyakorló- és könnyű támadó repülőgépek. Ha azonban az orosz állam gyorsabb ütemben kívánja hadrendbe állítani a gyakorlógépeket és újabb, gyors szállítást igénylő külföldi vevők bukkannak fel, szükség lesz egy újabb, párhuzamosan működő gyártósor felállítására.
A vásárlók csalogatásának kiváló eszköze lehet az a Jak–130-as is, mely először vesz részt 2012-ben a híres farnborough-i, július 9-e és 15-e között tartott repülőkiállítás programjában. A gyárból egy kétgépes kötelék látogat majd el a kiállításra és egyikük légibemutatót is tart majd, melyet a két közönségnapon, 14-én és 15-én is megismételnek. A hosszú távú tervek szerint a Jak–130-asokkal jövőre is járják majd a világot: 2013-ban Dubai és Szingapúr légikiállításain is bemutatkoznak, míg Chilébe a FIDAE 2014 légikiállításon debütál. Oroszország eddig csak élethű maketteket küldött az üzleti szempontból is fontos eseményekre.
A Jak–130-as lesz az Orosz Légierő szabvány alapkiképző repülőgépe a sugárhajtású típusra kerülő pilóták számára. A jelenlegi szerződések értelmében 2015-ig 65 gépet kaphat az orosz légierő, melyből 55-re már szerződés is született. Az orosz légierő 2010 februárja óta tartja hadrendjében a Jak–130-ast.
A hírek szerint Argentína, Bolívia, Paraguay és Uruguay légiereje is érdeklődik a felfegyverezhető, hangsebesség alatti csúcssebességű, deltaszárnyú kétüléses kiképzőgép iránt. Vlagyimir Sautov szerint a tárgyalások már a szállítás részleteiről folynak, de konkrét megrendelést eddig hivatalosan még nem jelentettek be. A típust Algéria és Szíria vásárolta meg, 16 és 36 példányban.