Flixbus: rendhagyó útirány

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2018.07.26. 08:00
lipno_01

„A nyár heves, s a kasza egyenes” – talán van egy újkori Léda, aki ihlette a Flixbus magán autóbusz szolgáltató legújabb tervét, miszerint a dél-csehországi sí- és vízi paradicsom és a kelet-szlovákiai Eperjes közötti közvetlen buszjáratot Bécsen és Budapesten keresztül vezeti augusztus másodikától naponta, az ősz beálltával egy picit korlátozottan.

A Lipno víztározó a Šumava hegységben – a tó felől lanovka vezet a kilátóhoz (fotók: a szerző)

A Flixbus magán busztársaság legújabb tervei szerint a dél-csehországi Horní Planá és a kelet-szlovákiai Eperjes (Prešov) között augusztus másodikától közvetlen járatot indít napi szinten Bécsen és Budapesten keresztül. Szeptember közepéig minden nap, aztán heti öt-hat alkalommal közlekedne a járat. A Flixbus nem egy megszokott útirányt választott az osztrák határhoz közeli sí- és vízi paradicsom megközelítéséhez, de talán így méginkább elérhetőbb lesz Český Krumlov, České Budějovice, és maga a Lipno víztározó, ami a vadvízi evezősök kiindulópontja is, valamint egy kicsit a csehországi Balaton is.

Annyira közel van Ausztria...

A járat Eperjesről 7:15-kor indul, a Népligetből 12:00-kor indul, és a Lipno víztározó közeli Horní Planá állomásra pedig 20:35-kor érkezik. Visszafelé 8:25-kor indul a busz, Budapestre 17:05-kor érkezik. A teljes menetrend itt tölthető le.

Budapestről a dél-csehországi Lipno víztározóhoz így busszal közvetlen el lehet majd jutni ésszerű időn belül például Český Krumlovba, vagy a Šumava hegységbe – hiszen Csehország nemcsak Prága...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.