Euronight a vicinálison

iho   ·   2013.05.04. 19:28
IMG_0707__130504_Oroshaza__M412103_M412146_6341__400

Gőzerővel folyik a IV. páneurópai korridor magyar szakaszán található 120-as vonal felújítása, a Murony–Békéscsaba szakaszon provizóriumot építenek be a 803. szelvényben (Mezőberény után), ezért teljes vágányzár szükséges. Ezen kívül a nagylaposi forgalmi kitérő átépítésére is most hétvégén kerül sor.

A Keleti felé tartó Dacia Csörgője készül körüljárni Orosházán. Mellette egy személyvonat szerelvénye pihen<br>(fotók: Vörös Attila)

Ilyen esetekben a vasút pótlóbuszokat rendel – most is így történt. A Mezőberény/Murony–Békéscsaba szakaszon a belföldi vonatok helyett járnak is majd az autóbuszok, az intercityk Békéscsaba–Lőkösháza menetrendi fekvésében közlekedő szerelvények ez idő alatt nem lesznek felárasak.

A Dacia péntek éjjel annyit késett, hogy már világosban meg lehetett örökíteni Pusztabánrévén

Cifrábban oldják meg két nemzetközi vonatpár közlekedését: a 473/472 Ister EN és a 347/346 Dacia nemzetközi gyorsvonat eljut az ilyesfajta szerelvények által ritkán látogatott mellékvonalakra is. A Mezőtúr–Békéscsaba távot a két vonat a Szarvas–Kisszénás–Orosháza útvonalon, ötvenöt helyett majd' a dupláján, kilencvennyolc kilométeren, negyven perc helyett (menetrend szerint) két óra öt perces menetidővel teszi meg.

Legutóbb 2012 novemberében jártak erre nemzetközi vonatok: akkor négy napon át folyt az éjszakai pályaépítés, az Isteren kívül a Muntenia nemzetközi gyors kényszerült kerülőt tenni.

A teljes vágányzár miatt az érintett tehervonatok részben más kerülőútirányon, a Békéscsaba–Szeged-vasútvonalat felhasználva közlekednek, többnyire szergejes erővel.

Átok ült a 194-es Szergejen. Egy terelt tehervonat élén Algyőn fekve maradt a gép. Segítségére a 223-as társa érkezett

Kapcsolódó hírek