Euronight a vicinálison
Gőzerővel folyik a IV. páneurópai korridor magyar szakaszán található 120-as vonal felújítása, a Murony–Békéscsaba szakaszon provizóriumot építenek be a 803. szelvényben (Mezőberény után), ezért teljes vágányzár szükséges. Ezen kívül a nagylaposi forgalmi kitérő átépítésére is most hétvégén kerül sor.
Ilyen esetekben a vasút pótlóbuszokat rendel – most is így történt. A Mezőberény/Murony–Békéscsaba szakaszon a belföldi vonatok helyett járnak is majd az autóbuszok, az intercityk Békéscsaba–Lőkösháza menetrendi fekvésében közlekedő szerelvények ez idő alatt nem lesznek felárasak.
Cifrábban oldják meg két nemzetközi vonatpár közlekedését: a 473/472 Ister EN és a 347/346 Dacia nemzetközi gyorsvonat eljut az ilyesfajta szerelvények által ritkán látogatott mellékvonalakra is. A Mezőtúr–Békéscsaba távot a két vonat a Szarvas–Kisszénás–Orosháza útvonalon, ötvenöt helyett majd' a dupláján, kilencvennyolc kilométeren, negyven perc helyett (menetrend szerint) két óra öt perces menetidővel teszi meg.
Legutóbb 2012 novemberében jártak erre nemzetközi vonatok: akkor négy napon át folyt az éjszakai pályaépítés, az Isteren kívül a Muntenia nemzetközi gyors kényszerült kerülőt tenni.
A teljes vágányzár miatt az érintett tehervonatok részben más kerülőútirányon, a Békéscsaba–Szeged-vasútvonalat felhasználva közlekednek, többnyire szergejes erővel.