Drót alatt egészen Homonnáig

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2022.08.07. 12:00
ZSSK

Indul a Bánóc és Homonna közötti vasútvonal villamosítása.

A Szlovák Vasutak (ŽSR) vasúti infrastruktúra-kezelő vállalat nyílt versenypályázatot hirdetett a harminchárom és fél kilométer hosszú, Bánóc (Bánovce nad Ondavou) és Homonna (Humenné) közötti egyvágányú vasútvonal villamosítására. A vasúti pálya a villamosítás mellett teljeskörű felújításon esik át, amelynek eredményeként nő a biztonság, 120 kilométer per órára nő meg a maximális sebesség, ezáltal pedig csökken a vonatok menetideje. A tervdokumentáció szerint a vasútvonalat az egyenáramú, 3 kilovoltos áramrendszerrel szerelik fel. A hírek szerint a projektet a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszközből (RRF) fogják finanszírozni. A beruházás teljes összege 170 millió euró lesz. A projekt keretén belül felújítják a nagymihályi (Michalovce) vasútállomást is. 

A Monarchia déli régióit Haliccsal összekötő, Legenye-Alsómihályi–Lupków vasútvonalat már 1870-ben elkezdték építeni. A Homonnáig vezető vasútvonalat 1871. december 25-én, a Homonnát Mezőlaborccal (Medzilaborce) összekötő szakaszt pedig 1873. június 12-én adták át. Az utolsó szakasz, amelyen egy 416 méter hosszú alagút is épült, 1874. május 31-én készült el. A vasútvonal alsó szakaszát Alsómihályitól (Michaľany) Bánócig 1988-ban villamosították, előbb csak a tehervonatok, majd 1990-től már a személyvonatok elején is villamos mozdony szolgált.   

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Új ebrendelet lépett életbe a vasúton

MÁV/iho   ·   2024.11.06. 11:00

Változnak, egyszerűbbé válnak a kutyák és gazdáik utazására vonatkozó szabályok a MÁV-csoportnál. Már mminden helyjegyes vonaton szállítható kis- és közepes termetű kutya zárt doboz nélkül, csupán póráz és szájkosár használata mellett.