Debrecen: jó ütemben halad a felújítás!

Szabó István   ·   2015.04.23. 08:45
00kicsi

Látványos munka és jó ütemben halad. Engedtessék meg azonban e sorok írójának döbbenete (aki egyébként 36 éve gyakorló vasútépítő és -fenntartó mérnök, tervező és műszaki ellenőr is) látva, hogy Magyarországon ismét megjelent a tömbsínes vágány.

A Salétrom utcai pálya alépítménye<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Végre sikerült száműzni gyakorlatilag az ország teljes villamoshálózatáról az igen pici inerciával rendelkező, és gyorsan fekszint- és irányhibássá váló – gyakorlatilag a „gerinctelensége” és talp nélkülisége miatt nulla „tartású” – síneket. Debrecen viszont a jelek szerint őrváros – őrzi a rossz dolgokat is?

Magyarázható ez a költségtakarékossággal. (Ez nem műszaki, hanem politikusi magyarázat?) De az már semmivel nem magyarázható, hogy a tervező, jóváhagyó, megrendelő, mind elfelejtette, hogy legalább a nagy közúti forgalmú – autóbusz, kamion – két átjáróban „valós sínből” készüljön a vágány. Hiszen már Debrecenben is van több helyen Edilon-rendszerű átjáró a villamosvágányokon. Évek óta remek állapotban.

Rég láttunk ilyesmit: nagypanel!

Mérnökként el vagyok keseredve ettől a stupid szemlélettől, amelynek következtében az átjárók is tömbsínessé romlottak ezen a szakaszon.

Engedtessék meg még egy gondolat: a vágányépítéssel egy időben megszűnt a Petőfi téri két tárolóvágány. Hogy miért fáj ez e sorok írójának? Évek óta részt veszek az Debreceni Intermodális Közlekedési Központ terveinek bírálatában konzulensként és bírálóként. Most a projekt a „megalomán” igények miatt bebukni látszik. A világ pénze nem lenne elég a kívánságok teljesítésére. Többek között a DKV üzemeltetői konzulens-küldöttei követelték a négy villamos tárolására alkalmas tárolóvágány-csoportot az IKKK területén. Most pedig megelégszenek a nulla darabbal, sok évre?

A „sok kicsi sokra megy” alapján készültek a pénzügyileg finanszírozhatatlan IKKK-tervek. Ne legyen igazam, de a túlzott, szakmaiatlan követelések eredménye az egyenes út a projekt bukásához.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.

Vasút Nagyvasút Röviden

Kedvezményes, 2024 forintos jeggyel Debrecenbe a női kézilabda Európa-bajnokságra

MÁV   ·   2024.11.19. 12:20

Együttműködési megállapodást kötött a MÁV-csoport és a Magyar Kézilabda Szövetség. Az együttműködésnek köszönhetően a női kézilabda Európa-bajnokság idején a MÁV applikációban kedvezményes áron, 2024 forintért vásárolhatnak vonatra és autóbuszra egyaránt érvényes kedvezményes Magyarország24 jegyet – a debreceni Főnix Arénába jegyet vagy bérletet váltott – szurkolók. A vasúttársaság többletjáratok közlekedtetésével is hozzájárul a sportesemény sikeres lebonyolításához.