Csíkos F4-es próbázik Magyarországon
Végre betette Magyarországra is a lábát a talán legdekoratívabb fényezésű Siemens ES64 F4-es típusú mozdony, a Rail Traction Company 189 918-asa.
A mozdony 2005 áprilisában készült el, és egyből a Dispolokhoz került ES64 F4-018 néven. 2006-ban a gépet a Lokomotion vásárolta meg, a cég olasz partnerének, a Rail Traction Companynek a festési sémáját 2011-ben kapta meg. Információink szerint a DB Schenker Rail Hungária intézi a mozdony hazai próbafutását, az a Schenker, aki a napokban indította be a Lokomotionnal partnerségben a bolgár Rusze és a németországi Nürnberg között hetente forduló konténervonatot.... A cég tájékoztatása szerint hétfőn ETCS-tesztet végeztek a géppel a tulajdonos megrendelésére, a mozdony levizsgáztatása az EVM hiánya és a költségek miatt a DBSRH-nak most nem érné meg.
A Siemens teherszállításra kitalált 6400 kW teljesítményű, négy áramnem alatt is működőképes ES64 F4-es típusa nem ismeretlen Magyarországon. 2010 körül a Rail Cargo Hungaria bérlet már négy gépet, később az LTE is használt és használ ma is egy-egy F4-est. 2013 novemberében a PKP Cargo mozdonya látogatta meg Magyarországot, sajnos azóta sem tért vissza. Tavaly az AWT két bérelt gépe is járt nálunk, ők a fekete színt a mozdony oldalára matricázott élénk narancssárga AWT-logóval dobták fel. A korábban nálunk járt F4-esek közös tulajdonsága a koromfekete fényezés, amely után a Negró becenevet kapták a vasútbarátoktól.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!