Továbbra sem áll jól pénzügyileg a DB
A kormány által ígért jelentős forrást jogellenesnek ítélte az alkotmánybíróság. Állami vállalatok privatizációjával vonnának be pénzt. A Deutschlandticket jövője is kérdéses.
A kormány által ígért jelentős forrást jogellenesnek ítélte az alkotmánybíróság. Állami vállalatok privatizációjával vonnának be pénzt. A Deutschlandticket jövője is kérdéses.
Az energiaipari válság miatt Németországban a szénnel rakott tehervonatok elsőbbséget kaphatnak a közeljövőben. De van-e egyáltalán elegendő pályakapacitás az újrainduló szénvonatoknak?
A rekonstrukció legfrissebb hulláma a DB Cargo szerint huszonöt–harminc százalékkal csökkenti a vasúthálózat áteresztőképességét, emiatt a tehervonatoknak várakozniuk kell. Ráadásul a munkálatok hónapokig eltartanak.
A haváriaeseteken kívül minden egyes perc ki lesz számlázva a vasúttársaságoknak vagy a vasúti infrastruktúrakezelő DB Netzének, ezzel ösztönözve a vasúti szállítási teljesítményt.
Készül a megvalósíthatósági tanulmány a Prága–Brno–Břeclav nagy sebességű vasút építésére. Az első kapavágás viszont legkorábban 2024-ben esedékes.
Az állam a pályafenntartás kiegyenlítésére és a karbantartások elvégzésére adja a kiemelt összeget.
Nem kevesebb, mint tíz milliárd euróból épül a német vasút Lipcse–Erfurt–Nürnberg vonala.
Létszámhiánnyal küzd a német vasút, egyre több vonat kerüli el az állomást.