Új nagysebességű vonal a láthatáron
Az mz-web.de híre szerint az újépítésű vonal mellett egy csomópont is létesül Lipcsében és Halléban. A vonal gyakorlatilag Lipcséből és Halléból indul ki, majd vezet tovább Erfurt és Nürnberg felé. A vonal a Berlint Münchennel összekötő nagysebességű hálózat része lesz. A DB közlése szerint a vonal megépülése után a német főváros és München közötti menetidő négy(!) órára csökkenhet (a távolság a két város között közel 560 kilométer).
A tervek szerint a vonalat szakaszosan adják át a forgalomnak, a teljes hálózat várhatóan 2018-ra készül el. Ezt követően a 300 kilométer per órás sebességre alkalmas pályán megindulhat a menetrend szerinti közlekedés.
Több elképzelés is napvilágot látott arról, a DB hogyan képzeli el az új hálózat üzemeltetését. Egyelőre az tűnik biztosnak, hogy a vasúttársaság 2015-től az Erfurt és Lipcse közötti menetidőt a jelenlegi 70 helyett 39 percre kívánja csökkenteni, és beindítani az ICE-k közlekedését a Frankfurt am Main–Lipcse–Drezda, valamint a München–Lipcse–Berlin és Frankfurt am Main–Halle–Berlin viszonylatokon. Emellett két éve az a terv is megfogalmazódott, hogy a 2012-es Innotranson már bemutatott ICx-szerelvények közlekedjenek az új építésű pályán.