Lufthansa és ITA: „a türelmünk nem végtelen”...
Az olasz kormányválság miatt sürgőssé vált a nemzeti légitársaság eladása, de a partnerek a jelek szerint keveset ígérnek. Mit akar majd az új kabinet, pláne, ha a szélsőjobb alakít kormányt?
Az olasz kormányválság miatt sürgőssé vált a nemzeti légitársaság eladása, de a partnerek a jelek szerint keveset ígérnek. Mit akar majd az új kabinet, pláne, ha a szélsőjobb alakít kormányt?
Az Air France 777-ese és az ITA 330-asa. Van valami probléma a géppel? Az olasz pilóták válasza: „Negative, Sir. Ciao.”
Az A350-esek Észak- és Dél-Amerikába repülnek majd, az érdeklődők között van az Indigo Partners is, ellenzik-e még a Lufthansa jelentkezését?
Az arculatot a cég tavaly megvette, de az Unió az állami beavatkozást ahhoz kötötte, hogy az új cég ne legyen a régi... Tárgyalások a Lufthansa csoporttal a légitársaság negyven százalékáról.
Azzuri-színekben pompázik majd a kisebb flotta. Az első római járat síppal-dobbal-tüntetéssel. Üzenet a bukást jósoló diszkontoknak: „Mi nem csirkéket szállítunk rekeszekben.”
Új, homogén Airbus gépparkkal repülne az átalakuló olasz nemzeti légitársaság, de a szakszervezetek megint közbeszólhatnak.
Szabad a vásár, megszerzi-e az eddigi társaság arculatát az utód? Amelynek nevét még az olaszok többsége sem ismeri, pedig október közepén indulnának a járatai.
Egy A330-as az Alitalia flottjából, aztán majd jön a többi. Október 15-én indul az utolsó Alitalia-járat és indul az első ITA-járat, de a jelek szerint a brand marad.
A szakszervezetek továbbra sem fogadják el a leépítést és a flottacsökkentést. Az utód Ita indulása csak novemberre várható, kérdés, képes-e fenntartani működését addig az Alitalia.
Tiltják a repterek építését és bővítését is, ha azok növelik a nettó kibocsátást. A németek már megállapodtak a vasúti és légiközlekedés összehangolásáról, az olaszok tervezik
A tervek között ismét felbukkant a Lufthansa belépése. A szakszervezetek a jelek szerint továbbra is elutasítják a karcsúsítást.
Feleannyi gép, feleannyi munkavállaló. Öt hosszú nyereséges vonal maradna életben, de 2026-ra megint jönne a növekedés, a flottabővítés.
Korábban kiszivárgott terv: kilencven gépes hálózati cég, főleg hosszútávra, összhangban a vasúttársasággal. A szakszervezet máris figyelmeztet.
Új flottatervek, csak két típus(család)ra. A 787-esek fontos részeit Olaszországban gyártják.