Catering-zavarok Ferihegyen
Több légitársaság nem tudott megfelelő fedélzeti ellátást biztosítani utasainak csütörtökön és pénteken, miután a repülőtéri élelmiszerellátó (catering) cég felfüggesztette működését. A Budapest Aeroservice a Malév csődjének újabb áldozata, noha korábban jól kerestek a nemzeti légitársaságon, amely elég magas áron vásárolt szolgáltatásokat tőlük – írja a Népszabadság online.
A British Airways ma reggeli járatának utasai a check-in pultoknál levelet kaptak, amelyben a légitársaság azt közölte, hogy a járaton nem tudja biztosítani a megfelelő fedélzeti ellátást, mert az ezt szállító cég és a repülőtér-üzemeltető vitája miatt a cateringszolgáltatás felfüggesztésre került. A Budapest Airport kikapcsolta az áramot a reptér területén működő cateringszolgáltatónál, ezért a fennakadás.
A légitársaságok nagy része meg tudja oldani az utasai ellátását más módszerekkel, jellemzően úgy, hogy az indulási reptéren, például Frankfurtban, Münchenben, Párizsban annyi fedélzeti ellátmányt vesznek fel a gépek, amely elegendő a visszaútra is. Vannak azonban olyan – jellemzően az éjszakát Budapesten töltő – járatok, ahol ez nem lehetséges, vagy az élelmiszerek szavatossága, vagy pedig a megtett távolság miatt.
Mint a lap megtudta, az ötcsillagos Qatar Airways – bár a légitársaságot a Budapest Aeroservice mindvégig kiszolgálta – jelenleg Dohából hozza a cateringet, és azon dolgoznak, hogy Bécsből vagy Zágrábból lássák el a budapesti járatot.
A Budapest Aeroservice vezetője, Majtány György elmondta, a Malév csődje miatt cégük is igen komoly anyagi gondokkal kell, hogy megküzdjön. Korábban megállapodtak a Budapest Airporttal a tartozásaik ütemezéséről, de állítása szerint az Airport a megállapodás ellenére lekapcsolta az áramot. Más forrásokból a lap úgy értesült, hogy a cég komoly összeggel tartozott a reptérüzemeltetőnek, és a megállapodások ellenére sem fizetett a meghatározott rendben.
A Budapest Airport szerint viszont megoldható az ellátás a Ferihegyről induló gépeken. A Budapest Aeroservice Kft. tartozásai miatt ugyanis még a múlt pénteken kapcsolták ki a cégnél az áramot, azóta a légitársaságok meg tudták oldani utasaik ellátását - közölte Hardy Mihály, a BA vállalati és közkapcsolati igazgatója pénteken az MTI-vel. Hardy azt mondta: mindössze a British Airways utasainál volt fennakadás. Kifejtette azt is: vannak más szolgáltatók is a piacon. A helyzetről a múlt héten értesítették a budapesti repteret használó légitársaságokat. Adtak egy listát arról, hogy honnan tudnak rendelni, illetve azt tanácsolták, hogy amelyik légitársaság tud, hozzon a visszaútra is ellátást.
A tartozásról Hardy Mihály annyit mondott: több tízmillió forint csak a kifizetetlen számla, ennél lényegesen több a bérleti díj elmaradása, de pontosabb adatot nem kívánt nyilvánosságra hozni. Hozzátette: egyelőre várják, hogy a cég kifizesse tartozását.