Cargo-díjasok: Emirates, Qatar, Southwest
Az Emirates SkyCargo, a Qatar Airways és a Southwest Airlines képviselői vehették át a légi teherszállítással foglalkozó szaklap, az Air Cargo World légitársaságoknak járó évi nagydíjait Kuala Lumpurban. A repülőterek versenyét az alaszkai Ted Stevens International Airport és a Frankfurt-Hahn nyerte el.
A társaságokat az árutonna-mennyiség szerint három kategóriába sorolták, az elismerések pedig a magazin olvasóinak szavazatai alapján, illetve a repterek esetében a légitársaságok szavazatai szerint jutottak a győztesekhez. A fuvarozók esetében a szolgáltatások színvonala, a teljesítmény és a működés informatikai bázisa számított, a reptereknél a felszereltség és az üzemeltetés minősége.
Az Emirates az évi 800 ezer tonnányi vagy annál is több árut továbbító légitársaságok listáján került az élre, mögötte a Lufthansa végzett. A 300 és 800 ezer tonna közötti kategória nyertese, a Qatar után a Cargolux jött be másodiknak, a 300 ezer tonna alatti osztályban a Southwest mellett a Swiss WorldCargo minőségi működését díjazták.A reptereket is a forgalom mennyisége szerint sorolták be a 400 ezer tonna alatti, a 400 ezer és egymillió tonna közötti és az egymillió tonna fölötti kategóriákba, és régiók szerint is díjazták a légikikötőket. Észak-Amerikában az alaszkai Anchorage mellett Houston és Chicago Rockford tevékenységét díjazták, Európában Frankfurt-Hahn mellett Lipcsét és Zürichet, Latin-Amerika legjobbja Santiago, a közel-keletiek közül Dubai a legjobb cargo-légikikötő, az ázsiai övezetben pedig Hongkong, Makaó és Oszaka a sorrend.
A győztesek győztese, az alaszkai Anchorage repterének igazgatója ugyanakkor a díjkiosztó utáni interjújában jelezte, valamelyest még a Ted Stevens teheráru-forgalma is csökkent az elmúlt évben, ami a globálisan ereszkedő trendet tükrözi. Szavai szerint a Ted Stevens az észak-amerikai–ázsiai kereskedelmi klíma jó barométere és ez a klíma most eléggé fagyos. Tavaly például elmaradt a szokásos karácsony körüli nagy felfutás.
Az Emirates és a Lufthansa a legsikeresebb az áruszállítás informatikai szervezettségében, ugyanakkor a Lufthansa Cargo főnöke, Nils Haupt arra panaszkodott, hogy a társaság eleve drága üzleti környezetben működik, ezért nem tudja a versenytársakhoz hasonlóan csökkenteni a költségeit.
Az Emirates teherfuvarozó cégének vezetője az idei évet különösen nehéznek látja: az első két negyedévben rendkívül lassú lesz az emelkedés, Európa pedig továbbra is a legfőbb bizonytalansági tényező.