Budapest Airport: veszteségek, mégis béremelés, fejlesztések

iho/repülés   ·   2021.06.28. 09:00
83159028_2643832615703060_3659379850646388736_o

Válságkezelés ellenszélben... Egyfajta válasz az állami vételi szándékokra: a tulajdonosok a 2019 után realizált nyereséget teljes egészében visszaforgatták.

Köszönhetően a vállalat felelős gazdálkodásának és a koronavírus-járvány ellenére is stabil helyzetének, a Budapest Airport 2021-ben egységes munkáltatói béremelés mellett döntött, adja hírül a reptérkezelő közleménye. Ennek megfelelően júniustól 3,3 százalékkal növekednek a bérek a Budapest Airportnál és leányvállalatainál, valamit bővül a vállalatcsoport által biztosított juttatási csomag is. Minden Budapestről ingázó munkavállaló havi bruttó 14 ezer 286 forint utazási támogatásra jogosult. A Budapesten kívülről ingázó munkavállalók számára pedig továbbra is meghatározott mértékű utazási költségtérítés jár. A Budapest Airport célja, hogy a térség meghatározó munkaadójaként az elmúlt év forgalomcsökkenése ellenére is versenyképes jövedelmet kínáljon a munkavállalóinak, hangzik a szerkesztőségünkhöz eljuttatott dokumentum.

A világ legnagyobb, harmincnégy országban zajló független munkáltatói márkakutatása, a Randstad Employer Brand Research 2021-es eredményei alapján a Budapest Airport Magyarország legvonzóbb munkáltatója a szolgáltatási szektorban 2021-ben. A BUD csoport a régió egyik legnagyobb munkaadójaként közvetlenül több mint 1110 család, közvetetten pedig (220 partnervállalatán keresztül) további 50 ezer háztartás megélhetéséhez járul hozzá.

A közlemény beszámol a fejlesztésekről is, köztük a repülőtéri gurulóút-hálózat karbantartásáról. A jelenlegi, egyelőre mérsékelt utasforgalmat kihasználva a Budapest Airport a 2. terminál előterének legforgalmasabb területein kezdte meg a munkát, amelynek szervezésénél olyan szempontokat is figyelembe vett az üzemeltető, mint a jelentős cargo-, illetve a várhatóan gyorsan emelkedő utasforgalom. Az idei évben a padkafelújítás részeként mintegy 7000 négyzetméteren lecserélik a gurulóútpadkákat és a hozzájuk tartozó szegélyfényeket, alépítményeket és a gurulóút menti csapadékvíz-elvezető rendszer elemeit, továbbá 130 méteren a burkolatba épített vízelvezető folyókák is megújulnak.

A projektet a nagyszabású repülőtér-fejlesztés részeként az elmúlt két évben olyan óriásberuházások előzték meg, emlékeztet a közlemény, mint például a BUD Cargo City névre keresztelt légiáru-kezelő komplexum, amelynek köszönhetően hónapról hónapra rekordot dönt a Budapest Airport által kezelt légiáru mennyisége, valamint a 2A terminálhoz kapcsolódó modern, tágas és akadálymentesített 1. utasmóló.

A Budapest Airport minden idők legnagyobb, 110 millió eurós veszteségével zárta a tavalyi évet, ennek ellenére 2020-ban is folytatta a repülőtér fejlesztését. A 2019-ben megtervezett fejlesztési projektek 95 százalékát az iparágat érintő válság ellenére is befejezte, sőt, a repülőtér-üzemeltető több fejlesztési vagy felújítási munka megvalósítását előrébb hozta a lecsökkent utasforgalmi időszakra. A Budapest Airport az elmúlt két évben összesen 167 millió euró értékben hajtott végre infrastruktúra-, kapacitás- és digitális bővítési és korszerűsítési beruházásokat, ennek közel felét a válság évében megvalósított fejlesztések teszik ki.

A budapesti repülőtér üzemeltetője a fejlesztéseket a 2021-es évben is folytatni kívánja, aminek egyik legfontosabb eleme a jelenleg is zajló 300 millió forintos gurulóút-felújítás és -karbantartás. Köszönhetően a korábbi évek felelős gazdálkodásának és a repülőtér tőkeerős és hosszú távon elkötelezett tulajdonosainak, a vállalat az elmúlt évek fejlesztéseit nagyrészt saját erőből, kisebb részt piaci finanszírozási forrásból valósította és valósítja meg – szögezi le a hírlevél, amelynek befejezése egyfajta válaszként is felfogható a Budapest Airport állami megvételét szorgalmazó érvekre, amelyek azt sugallják, hogy a jelenlegi tulajdonosok nem eléggé felelős gazdái a repülőtérnek.

(fotók: Budapest Airport)

A budapesti repülőtér egyike azon kevés európai repülőtereknek, amelyek a koronavírus-járvány okozta válságot jelentős állami segítség nélkül, stabilan átvészelték, sőt, ez alatt az időszak alatt a repülőtér-üzemeltető több mint 80 millió eurót fordított fejlesztésre. Ehhez az is hozzájárult, hogy a tulajdonosok a 2019-es év után realizált nyereséget teljes egészében visszaforgatták a válságkezelésre. Ezzel kapcsolatban megjegyezzük, hogy a Budapest Airport Csoport a 2007 óta eltelt időszakban mindössze két évben termelt igazi nyereséget, miközben 238 millió eurós veszteséget halmozott fel, és 577 millió eurót fordított beruházásokra – zárul a reptérkezelő közleménye.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.