Új közlekedési beruházások jöhetnek
Új forrásokat kell bevonni a BKV adósságának csökkentéséhez, megépül a 4-es metró, a 2014-gyel kezdődő pénzügyi ciklusban több uniós forrás lehívására lesz lehetőség – így foglalható össze Tarlós István sajtótájékoztatójának közlekedési része.
A főpolgármester kiemelte, hogy 2010-ben, amikor a posztját elfoglalta, egyedül a félkész 4-es metró maradt a városra a 2013-ig tartó uniós pénzügyi ciklusra. A főváros azon van, hogy 2014-től már előkészített projektekkel lehessen pályázni, ezért felélénkült az előkészítő munka. Esedékes lehet a következő ciklusban a kisföldalatti járműcseréje, a 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vonallal, a leendő 5-ös metró előkészítése a csepeli és a ráckevei HÉV-ek összekötésével, a villamos- és autóbuszprojektek. Az előkészítő munkákra hárommilliárd forintos kormánytámogatást kapnak.
Megvalósulhat ezen kívül az 1-es és a 3-as villamosvonalak fejlesztése, a budai fonódó hálózat, és befejezhetik a 4-es metró építését. A BKV középtávú működése ugyan finanszírozható, de a pénzügyi helyzet lényeges változása nélkül 2015-re ismét kritikus helyzetbe kerülhet a közlekedési cég – olvashatjuk a Népszabadság összefoglalójában.