Beelőzte a Boeing az Airbust!
Legalábbis az első negyedévi, illetve ezen belül is a márciusi eladásokban.
Kedvező hír a légitársaságoknak: a Boeing visszanyerte korábbi lendületét, így újra kétversenyzőssé vált a repülégépek piaca. Igaz, a Boeing előnye csak orrhossznyi az Airbus előtt: 2023 első három hónapjában előbbi 130 repülőgépet szállított le a megrendelőinek, szemben az európai rivális 127 repülőgépével. A Boeing szállításai különösen erősek voltak márciusban, amikor az amerikai gyártó 64 kereskedelmi repülőgépet szállított le, ami négy év óta a második legjobb kiszállítási hónap.
A 130 értékesített repülőgépből 111 a 737 MAX, vagyis a keskenytörzsű az összes szállítás 85 százalékát tette ki. Ami érdekes: az Atlas megkapta az utolsó 747-800-ast, a Fedex meg egy 767-eshez juttt hozzá. Tételesen a vevők:
- 111 x 737 MAX: Southwest Airlines 29, United Airlines 21, Ryanair 14, Air Lease Corporation 12, 777 Partner négy, Iraki Köztársaság négy, Alaska Airlines három, WestJet három,
- 11 x 787: Lufthansa három 787-9, United Airlines kettő 787-10, továbbá egy-egy American Airlines 787-8, Japan Airlines 787-8, Air France-KLM 787-10, Qatar Airways 787-9, Vistara 787-9 és AerCap 787-9,
- 4 x 777F – Air China Cargo, CES Leasing Corporation, China Postal Airlines, China Southern Airlines,
- 1 x 747-8F – Atlas Air Global,
- 1 x 767-300F – FedEx Express,
- 2 x 737-800A – Dél-Korea kormánya, BDS (Új-Zéland).
Márciusban felpörgött az üzletmenet: az említett hónapban leszállított 64 gép (52 737 MAX, hét 787 Dreamliner, négy freighters és egy 737-800A) jobb az Airbus által értékesített 61-nél. A Boeing az ezt megelőző ötven hónapból mindössze háromban szállított le több repülőgépet, mint az Airbus, a 64 egység pedig mind közül a legjobb volt, leszámítva 2022 decemberét, amikor 69-et adtak át a vevőknek.
A Boeing jelenlegi gyártási kapacitása havi 31 repülőgép a 737 MAX, és körülbelül havi három a 787-es esetében, ami arra utal, hogy a márciusi szállítások hozzávetőlegesen fele tárolt repülőgépekből származott. A márciusi felfutást az is magyarázhatja, hogy a légitársaságok a tavaszi szünet és a húsvéti ünnepi utazások időpontjában vették át az új repülőgépeket, miután a kevésbé intenzív légiforgalmat generáló téli hónapokban kevesebb járatot üzemeltettek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!