Az első Álomgép Afrikának
A két japán felhasználó, az ANA és a JAL után átvehette első Álomgépét egy másik kontinens képviselője: az Ethiopian Airlines.
Az afrikai légitársaság összesen tíz 787-est rendelt a Boeingtól, az első gép a gyártótól először Washingtonba repül, ahol bemutatják a sajtónak és a VIP-vendégeknek, utána indul Bole Addis Ababa International repülőtérre, hogy beindítsa a rendszeres járatokat az etióp főváros és Washington között.
Az átadáskor a társaság és a gyártó képviselői 65 éves kapcsolatról beszéltek: ez a hordozó valóban erősen kötődik a Boeinghoz, amit az is jelez, hogy ez volt az első afrikai légitársaság, amely forgalomba állította a 777-200LR-t, rendelt a 777-es F- azaz Freighter, teherszállító változatából, és természetesen egyben az első afrikai 787-megrendelő. Tavaly decemberben Addis Ababa volt az első afrikai állomása a 787-es világkörüli bemutató útjának.
Az Ethiopian Airlines jelenleg is szinte teljesen tiszta Boeing-flottát használ: 737-es, 757-es, 767-es 777-es és mostantól a 787-es utasszállítókat, illetve 757-est, MD11-est és 747-est cargo-vonalakon.
Rövidebb vonalain repül 8 légcsavaros-gázturbinás Bombardier Q400-as is, ugyanakkor a Flightglobal adatbázisa szerint kilenc, a légitársaság weboldala szerint 12 Airbus A350-900XWB-re is érvényes rendelése van.
Az Ethiopian Airlines 60 afrikai, európai, közel-keleti és távol-keleti desztinációra repül, 1998 óta tart fenn washingtoni és New York-i járatot.
Az elemzések az elmúlt hónapokban többször is felhívták a figyelmet arra, hogy Ázsia és Latin-Amerika után várható az afrikai légipiac dinamikus megélénkülése is. Az itteni aviatika gyors fejlődését nemcsak a remélt gazdasági élénkülés hozhatja el, hanem az is, hogy az összes régió közül itt a legkevésbé kiépített és a legrosszabb állapotú az országúti és a vasúti hálózat, sőt, biztonsági szempontból itt a legkockázatosabb minden szempontból a felszíni közlekedés.