Átvette első két Transmontanáját a Green Cargo
Az Mb 4001 és Mb 4002 pályaszámú gépeket a teherfuvarozó vasúttársaság nemrég mutatta be eskilstunai telephelyén – jelenti az International Railway Journal.
A Green Cargo először 2017 júliusában rendelt két Transmontanát a Softronictól, miután a mozdonytípus tizenkilencedik példányával 2015 második felében, Svédországban végzett tesztek kifejezetten pozitív eredménnyel zárultak. Ez év áprilisában pedig további hat gépre nyújtották be igényüket, ezeket majd 2019 őszén vehetik át.
A Green Cargónak a legnagyobb terhelésű szerelvények élén jelenleg még két mozdonyt kell bevetnie, a hatezer kilowatt teljesítményű, hattengelyes Transmontanák azonban ezekkel egymaguk is meg fognak tudni birkózni, így vontatási kapacitás szabadulhat fel.
A nagyteljesítményű, regeneratív fékrendszerrel ellátott mozdonyok Svédországba szánt példányain az alap Transmontanákhoz képest apróbb módosításokat végez a Softronic, hogy azok a kemény skandináv téli körülmények között is problémamentesen üzemelhessenek. A gépek forgóvázaiban aszinkron vontatómotorok dolgoznak, a vontatási átalakító szigetelt kapujú bipoláris tranzisztorokat (IGBT) használ, a fényszórókban pedig LED-ek hozzák létre a világosságot.
A Transmontana lényegében visszatér „szülőhelyére”: a Softronic mozdonya azon a svéd ASEA-licencen alapul, amit a krajovai Electroputere gyár még a hatvanas évek közepén vásárolt meg, majd gyártott az alapján ezernél is több villamos mozdonyt. Az első tíz nullszériás gép ráadásul még Svédországban épült. A Transmontanának műszakilag azonban már nincs sok köze az elődhöz: mindössze a főkeret és a forgóváz maradt a jól bevált típusból, az elektronika, mint például az IGBT-szaggatós vezérlés, pedig már egy teljesen új rendszert képvisel.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!