Green Cargo: kell még néhány Transmontana!
A román mozdonytípus tizenkilencedik példánya még 2015 nyarán érkezett Svédországba azzal a céllal, hogy a Rush Rail és a Green Cargo vasúti teherfuvarozó cégek különböző futópróbákat végezzenek vele. A tesztek olyan jól sikerültek, hogy a Green Cargo 2017 júliusában rendelt is két Transmontanát a román gyártótól – a gépeket az éven vehetik át.
A típus közben annyira elnyerte a „zöldek” elégedettségét, hogy most további hat mozdonyra nyújtották be igényüket. A Svédországba szánt nagyteljesítményű, regeneratív fékrendszerrel ellátott mozdonyokon az alap Transmontanákhoz képest apróbb módosításokat végez a Softronic, hogy azok problémamentesen üzemelhessenek a kemény skandináv téli körülmények között is.
A vasúttársaság szerint az új, hattengelyes gépekkel növelheti fuvarozási kapacitását a vállalat, miközben az egy járműre vetített karbantartási költségek alacsonyabbak maradnak. A hatos flottát várhatóan 2019 őszén veheti át a Green Cargo – számol be a Global Rail News.
A Transmontana lényegében visszatér „szülőhelyére”, mivel a Softronic mozdonya azon az ASEA-licencen alapul, amit a krajovai Electroputere gyár épp a svédektől vásárolt meg még a hatvanas évek közepén, és gyártott az alapján ezernél is több villamos mozdonyt – az első tíz nullszériás gép ráadásul még Svédországban épült. Jóllehet, a Transmontanának műszakilag már nincs sok köze a „nagy elődhöz”, csak a főkeret és a forgóváz maradt a jól bevált típusból, az elektronika – például az IGBT-szaggatós vezérlés – már egy teljesen új rendszert képvisel.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!