Asaiana-charter: kapcsolat Dél-Koreával

iho   ·   2016.07.04. 16:15
cim

Leszállt Budapesten a koreai Asiana Airlines első repülőgépe, egyben hivatalosan is az első közvetlen járat, ami Magyarországot és Dél-Koreát köti össze. Az Asiana, ami a második legnagyobb légi szolgáltató Koreában, a nyári csúcsszezonban közlekedik Budapestre heti egy alkalommal. A járat elindításáért a Budapest Airporttal közösen dolgozott a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Nemzeti Turisztikai Ügynökség is – olvasható a reptérkezelő közleményében.

Az Asiana Airlines Boeing 777-200ER típusú gépe péntek éjjel, 22:25-kor landolt, teljesítve az első közvetlen járatot Budapest és Szöul között. Az új járat elindítását még áprilisban jelentette be Szijjártó Péter külügyminiszter és Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója. Budapest az első közép-európai város a dél-koreai légitársaság térképén, Európán belül pedig a hatodik desztináció. Az Asiana repülőgépe összesen 262 utast szállíthat a fedélzetén és körülbelül 12 óra alatt teszi meg a Szöul–Budapest utat.

Az Asiana járatai egyelőre augusztus végéig heti egy alkalommal közlekednek majd charter formájában, vagyis koreai utazásszervezők csomagban értékesítik a járat ülőhelyeit. Az előzetes várakozások szerint különösen népszerű lesz a szolgáltatás, hiszen Magyarországon az elmúlt öt évben megtriplázódott a koreai látogatók száma, így 2015-ben már meghaladta a 100 ezres számot. A légi utasok esetében 10 százalékkal nőtt az ázsiai országból érkezők száma az elmúlt évben, vagyis a legtöbben még most is buszokkal érkeznek Magyarországra valamilyen európai körút során. Éppen ezért fontos előrelépés a közvetlen járat, hiszen a kinti utazási irodák kifejezetten Magyarországot, mint célállomást adják el, ami elsősorban a hazai turizmusnak jelent hasznot.

Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője elmondta: „Továbbra is azért dolgozunk, hogy szélesítsük a kínálatot Budapesten és reméljük, hogy a közeljövőben a charter szolgáltatást felválthatják a menetrend szerinti járatok. A turisztikai kereslet hazánk iránt nagyon magas, ráadásul Magyarországot és Dél-Koreát gazdasági téren is erős szálak kötik össze, hiszen több koreai nagyvállalat jelentős szereplője a hazai feldolgozóiparnak. Ennek köszönhetően a légiáru-forgalom is kiemelkedő a két ország között, köszönhetően az olyan nagyvállalatok befektetéseinek, mint a Samsung, vagy a Hankook.”

Az Asiana Airlines Dél-Korea második legnagyobb légi fuvarozója, 2014-ben 17,3 millió utast szállítottak, legfrissebb járathálózatuk pedig 26 ország 98 repülőterére terjed ki. Az Asiana Airlines flottájában 72 utasszállító repülőgép van, köztük a jelenleg legnagyobbnak számító Airbus A380-as, emellett 11 teherszállító, főként a Boeing 747-es különböző változatai. Amint beszámoltunk róla, a rendelési lista is komoly: további két 380-as mellett jónéhány A350-es is, köztük tíz a leghosszabb 350-1000, kérdés viszont hogy a rendelési listán szereplő nyolc 800-asnak mi lesz a sorsa, hiszen erről a legrövidebb altípusról a gyártó már gyakorlatilag lemondott.

A társaság az elmúlt években két gépét vesztette el, egy teherszállító 747-esét, feltehetően lítium-ionos elemek öngyulladása miatt, és egy sikertelen megközelítés következtében egy 777-est San Francisco repülőterén.

A koreai légitársaság 2003 óta a Star Alliance légitársasági szövetség tagja. Az Asiana a napokban indította be második diszkont leányvállalatát, az Air Seoul a megfelelő engedélyek megszerzése után először belföldi, majd októbertől nemzetközi vonalakon repül majd. A társaság 1988-as alapítása óta nemrég érte el összesítve a 300 milliós utasszámot.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.