Mindenki kaphat, kivéve BKV
Az elmúlt héten, csütörtökön adta írásba Borkai Zsolt (Győr), Cser-Palkovics András (Székesfehérvár), Habis László (Eger), Kósa Lajos (Debrecen), Szalay Ferenc (Szolnok), Székyné Sztrémi Melinda (Salgótarján) országgyűlési képviselő (zárójelben az általuk irányított város neve), hogy szeretné elérni a fogyasztói árkiegészítés megemelését. Ez egy állami hozzájárulás, amely részben fedezi azt, hogy az állam szociális alapon egyes jegy- és bérlettípusokat olcsóbbá tesz. Sajnos az ezt szabályozó törvény 2003-ban született, és a konkrét összegeket szabályozó melléklete is 2005-ben elfogadott, tehát mára elavulttá váltak az összegek, és egyre kevésbé fedezik a szolgáltatók kiadásait, hiszen közben változtak áfakulcsok, nőttek az üzemanyag- és alkatrészárak is.
A polgármesterek mindenesetre csak a helyi közlekedésre tettek javaslatot: a helyközi autóbusz, a MÁV, sőt a révátkelések kedvezményes jegyeinek árkiegészítése marad a jelenlegi (tehát öt éve meghatározott szinten). Sőt a helyi közlekedési kitételt is szűkítenünk kell: Budapest esetében nem történik majd emelés, marad a jelenlegi 3580 forint, ami már most is sokkal kevesebb, mint a teljes árú és a kedvezményes bérletek közötti különbség (9800–3850=5950 forint).