Nulladik menet az új kettesen

iho   ·   2014.03.10. 11:23
00kicsi

A próbamenetet március 10-én, vasárnap tartották, több villamostípus felvonulásával. A 2-es villamos vonalvezetése teljesen megváltozott: egyrészt közelebb került a tér Parlament szemközti oldalán található lakóházakhoz, így jóval több (15 kilométer per órás sebességgel járható) ív tarkítja a teret. Ehhez kapcsolódóan megszűntek a korábban jellemző találkozási tilalmak. A vágányok közé középoszlopsor került, az egykori Szalai utcai, de már Országház látogatóközpont névre hallgató megállót pedig a Balassi Bálint utcába helyezték át.

Az 1370-es KCSV indulás előtt az Országház, látogatóközpont megállóhelyen<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Fodor Illés felvételei)

Az új pályát hat járműtípussal is lepróbálták, amelyek közlekedésére számítani lehet itt a közeljövőben: a szabálytalanul, a villamosvágányon parkoló autók elszállítása után a vonal legjellegzetesebb járműtípusa, a KCSV7-es haladt először végig, őt követte a budapesti villamosközlekedés 125 éves évfordulóján a Nagykörúton is felvonult 7141-es hóseprő. A Kossuth téri pálya a Combinók alternatív ki- és beállási útvonala is lehet, ezért a 2013-as nagyvas is tiszteletét tette. A tér első üzemnapján látható lesz a Kossuth téren a 436-os pályaszámú nosztalgiavillamos is, így ő is megjelent tegnap a téren. A sort pedig egy barossos Tátra, illetve a DKV Bengálija zárta.

Kossuth tér, metróállomás

A próbamenet gond nélkül lezajlott. Hétfőtől a 2-es villamosok a Garibaldi utca torkolatában kialakított ideiglenes
végállomásig közlekednek. A Jászai Mari térre március 16-án hajnalban futhat majd be az első kettes.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.