Két héten át 13 budapesti járatát törli a Ryanair
A légitársaság közleménye szerint a budapesti repülőtéren a hatóságok ragaszkodnak ahhoz, hogy az Angliából, vagy Írországból érkező járatok személyzete hagyja el a gépet az idegenrendészeti ellenőrzések miatt, a huszonöt perces fordulóidő ellenére. Ez a közlemény megfogalmazása szerint „idióta eljárás” a Ryanair utasainak késést és kényelmetlenséget okoz Budapesten és külföldön egyaránt. Az eljárás szabálytalan, nincs rá példa az Európai Unió 170 repülőtere közül egyiken sem. Michael O’Leary, a cég vezetője szerint az eljárás teljesen fölösleges, mert ezek a gépek budapesti személyzettel repülnek, akik munkakezdéskor ezen az ellenőrzésen amúgy is átesnek.
A cég értesítette a Budapest Airportot, hogy március 1-jétől a repülőgépek személyzete nem veti alá magát az ellenőrzésnek. Ennek következtében a Budapest Airport nem engedte felszállni a cég március elsején Manchesterbe, március másodikán Baden-Badenbe közlekedő járatát, ezért azokat törölték.
Bár a határőrség, a Budapest Airport és a Ryanair között ma is folytatódtak a tárgyalások, előrelépés nem történt az ügyben. Ezért a légitársaság 13 járatát törölte, és amíg a helyzet meg nem oldódik, nem is indítja újra azokat. Ez mintegy 4000 utast érint – hangzik a közlemény.
A cég elnézést kér az érintett repülőgépek utasaitól, akiket a következő napokban fog felkeresni.
A Budapest Airport a bud.hu oldalon tett közzé egy rövid közleményt, amely szerint a repülteret üzemeltető cég „sajnálattal vette tudomásul, hogy egy repülőtéri működési kérdésben vita alakult ki az egyik itteni légitársaság, a Ryanair és a határőrizetért felelős Repülőtéri Rendőrség között”.
A Budapest Airport folytatja erőfeszítéseit, hogy ezt a vitát a két érintett fél minél rövidebb idő alatt sikeresen meg tudja oldani. Az ügyben érintett utasoknak kérdéseikkel közvetlenül a Ryanairhez kell fordulniuk.